Satelit
Tunjukkan pada peta
  • Hari 189

Phnom Penh

22 Februari 2016, Kemboja ⋅ 🌙 29 °C

Vanuit Siem Reap nemen we de bus naar Phnom Penh. Hoewel we vooraf geen hoge verwachtingen hadden van de hoofdstad blijkt Phnom Penh verrassend leuk!

Phnom Penh is druk. Er is veel verkeer en er zijn nog meer tuktuk drivers die op iedere hoek van de straat om je aandacht vechten. Toch zien we veel leuks als we die avond over de 'boulevard' lopen. Het is een zwoele avond en er zijn veel mensen op straat: Streetfood verkopers, voetballende jochies, oude mannen met een biertje in de hand en jonge meiden in prachtige jurkjes. Fijn om na het ubertoeristische Siem Reap weer even in een 'gewone' stad te zijn, een stad waar je als toerist te gast bent in plaats van een stad die volledig op en om toeristen draait.

Als we die avond op een Belgisch restaurant stuiten besluiten we flink uit te pakken. Belgische patatten met mayo én speciaalbiertjes.. Genieten hoor! Voor Mathijs iets minder bijzonder maar voor Thomas en mij erg welkom na zes maanden reizen. Ook genieten is ons goedkope hostelletje in het centrum. Vanuit ons balkonnetje hebben we uitzicht op het paleis. Nice, hoeven we daar alvast niet meer heen 😉.

In Phnom Penh doen we verder weinig touristy stuff. We gaan niet naar het paleis, niet naar de silver pagoda en niet het nationaal museum. We gaan wel naar de fancy mall om Zoolander 2 te kijken, bestellen enorme hoeveelheden aan verse kokosnoten met fried noodles voor in totaal €0,82, maken een planning voor de komende drie weken en genieten vooral flink van de airco in onze kamer die de hitte nog enigszins draaglijk maakt. Ook bezoeken we de killing fields en het Tuol Sleng museum, maar daarover later meer.
    Baca lagi