• Day 318

Pindus National Park

February 18, 2019 in Greece ⋅ ☀️ 11 °C

برای رسیدن به تسالونیکی، مسیر کوهستان های شمال یونان و پارک ملی پیندوس رو پیش گرفتیم و تا اینجای کار حدودا نصف مسیر رو پیش اومدیم. جاده خلوت کوهستان و روستاهای کم و کوچک بین راهی ایجاب میکرد مواد غذایی مورد نیاز چند روز رو پیش از راهی شدن خریداری کنیم. تو اولین سوپر مارکتی که رفتیم، سه برابر شدن قیمت همه اجناس به نسبت آلبانی ورودمون رو به اتحادیه اروپا یادآور شد. مسیر خیلی خلوت تر از تصور ما بود و همین طور زیباتر. مناظر کوهستان واقعا خیره کننده بود، بعد از هر پیچ و گردنه کوه های جدیدی خودشون رو به ما نشون میدادند. هوا روزها آفتابی و دلچسب ولی شب ها سرد با دمای منفی ۷ بودن. پیدا کردن جای مناسب برای چادر ولی خیلی کار سختی نبود.
    مسیر گرچه کوهستانی بود ولی شیب جاده ها نسبتا مناسب بود و از سربالایی های طولانی آلبانی با شیب ده درصد خبری نبود. هرچی ارتفاعمون بیشتر میشد، سردتر شدن هوا رو بیشتر حس میکردیم تا اینکه تو مسیر رد شدن از بلندترین گردنه که در ارتفاع ۱۳۸۰ متری بود بلاخره برای اولین بار تو این زمستون برف دیدیم. برف های کنار جاده از بارش های قبل که هنوز آب نشده باقی مونده بودن. گذشتن از این گردنه کار راحتی نبود به خصوص که هوا هم داشت تاریک میشد و باید از گردنه رد میشدیم و تا تو ارتفاع پایین تر چادر بزنیم. سربالایی خیلی متوجه سردی هوا نبودیم ولی موقع سرپایینی باد سرد روبرو نوک انگشتان پاهامون رو بیحس کرده بود. دمدمای بعد از غروب، وقتی ماه کامل شروع به تابیدن کرد، بلافاصله بعد از اولین آبادی که دیدیم چادرمون رو برپا کردیم. صبح طلوع آفتاب دقیقا روبرومون بود و گرماش خیلی زود بیدارمون کرد.

تو روز های آینده یه گردنه نفس گیر ۱۵۰۰ متری دیگه خواهیم داشت و بعد سر میخوریم تا برسیم به تسالونیکی.