France
Ayzac-Ost

Installatie in het nat.

July 27, 2019 in France ⋅ 🌧 13 °C

Aangezien al het nodige materiaal doorweekt in het karreke ligt verder te weken, ontbijten we in de cafetaria. Daarna gaan Bea en ik winkelen in de dichtsbijzijnde supermarkt. Voor Bea een unieke ervaring want het is haar allereerste keer in Nen Aldi. Voor dweilen en nutella moeten we echter nog langs de Carrefour waar we dan maar ineens ook een paraplu kopen. We passeren nog langs het dorpje en het toeristenburo, waar we vernemen dat Mitzi nergens welkom is in het Nationaal park van de Pyreneëen. Deze vakantie dus geen hooggebergte voor haar. Na drie uur beginnen de meiden ons toch wel te missen en we keren terug naar de camping voor een staand hapje wegens alle stoelen nog nat waarna we nog een wandeling doen rond de camping alvorens we gaan eten in het dorpje. Juist voor de nachtklok van 23 u zijn we terug in een natte tent. Morgenvroeg om 5 uur zou het stoppen met regenen. Hout vasthouden.Read more

Aquapark of bergmeertje ?

July 28, 2019 in France ⋅ ⛅ 18 °C

Om 6 uur ‘s morgens tokkelt, ondanks alle voorspellingen, de regen nog zachtjes op het tentzeil en vormen er zich meandertjes in de voortent tussen de valiezen, tafeltjes en keukenspullen. Maar om 9 uur straalt de zon in volle kracht, meer dan genoeg om de stoeltjes te drogen. Het ontbijt is dan ook zalig in het zonnetje. We organiseren ons dan ook verder om vandaag maximaal van de zon te profiteren. De wasdraad wordt geïnstalleerd en de nattigheid wordt buiten gehangen.
      C&C beslissen om op de camping te blijven en het aquapark ten volle te gaan exploiteren. Bea en ik beslissen om een bergwandeling te doen naar het meer van Isaby. Eerst met de auto tot aan de skiliften van Hautacam en de col van Tramassel. Daarna langs de flank van de vallei en schapen en koeienkuddes tot het meertje en dan langs een lager gelegen paadje terug naar de auto. Prachtige bergzichten maar nog geen hooggebergte.
      Terug op de camping beslissen we om chic te gaan eten en belanden in Au Soleil Levant voor typische streekgerechten. Op de camping gaan C&C nog even de show bekijken alvorens de dag af te ronden.

Bergmeertje of aquapark?

July 29, 2019 in France ⋅ ☀️ 25 °C

Een echte puber slaapt lang uit dus we ontbijten laat. Het brood van Van Opstal gaat nog altijd mee dus we hoeven de pubers niet naar de receptie te sturen. C&C beslissen om op de camping te blijven en het zwembad met zijn drie glijbanen verder te verkennen. Bea en ik gaan inkopen doen in Den Aldi alvorens te vertrekken voor een ritje naar weer een bergmeertje. Als we instappen in de auto zien we plots de lucht gevuld met roofvogels. Waarschijnlijk de bewoners van het dierenpark aan de andere kant van de straat die vijf minuten buiten mogen.
      Eerste stop de Chapelle de Pouey-Laün, prachtig uitgehouwen uit de rotsen met een leegstaand hospitaal voor oorlogsinvaliden er rond.
      Dan verder door naar de Barrage du Tech waar we rond het meertje wandelen. Mitzi wentelt zich als zot door de koeienvlaaien om daarna af te koelen in het smaraagdgroene water. Terug op de camping gaan eerst ik en dan Bea toch nog even het aquapark verkennen, uitgezonderd de tobbogans. We eten aan de tent : pasta carbonara.

Ayzac-Ost, FRAZO