France
Talloires

Here you’ll find travel reports about Talloires. Discover travel destinations in France of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Op weg naar Frankrijk

July 6 in France ⋅ ⛅ 26 °C

We gaan al op tijd uit bed. Ik heb heel slecht geslapen. We pakken de laatste spullen in en rijden om iets voor 4:00 weg. De reis gaat goed. In Luxemburg ga ik tanken en gaan we ook meteen ontbijten. Daarna verder door Frankrijk. Het valt mee met de drukte, we hebben geen file gehad. Ik heb weer kersenpannenkoeken gebakken en dat smaakt onderweg erg goed. Om 15:00 zijn we op camping L’Horizon in Talloires. Hier heb ik vroeger jaren gestaan met mijn ouders, dus ik vind het wel leuk om met mijn kinderen hier terug te gaan.

Het is er helemaal niet druk op de camping en we kunnen een plaatsje uitzoeken. We gaan langs het hek staan. Wel wat dichter bij de weg, maar met mooi uitzicht over het meer. We zetten de tenten op en lopen daarna naar het dorp om wat te eten. Eerst nog even naar het haventje. Het is wel wat veranderd, maar het blijft een mooie plek. We vinden in het dorp niet echt een geschikt restaurant, dus ik ga de auto halen en rijd naar Angon. Daar eten we bij de Tiki bar. Daar hebben ze pizza’s en friet. Het is een erg eenvoudig restaurant en de pizza is ook helemaal niet lekker, het lijkt wel of er totaal geen kruiden zijn gebruikt. Jammer. Na het eten terug naar de camping waar we nog even koffie drinken. We zijn allemaal behoorlijk moe dus we gaan op tijd naar bed.

Cascade d'Angon

July 8 in France ⋅ ⛅ 22 °C

Ik ben weer vroeg wakker en ga brood halen in het dorp. Na het ontbijt gaan we naar Angon, een dorpje vlakbij Talloires, voor een wandeling naar de Cascade d’Angon. Deze wandeling duurt niet zo lang, maar vanaf het begin is gaat het best steil omhoog. En we moeten natuurlijk nog wennen aan het lopen in de bergen, dus het kost nog best moeite. Na bijna een uur klimmen, komen we op een smal pad langs de rotsen. Dan zijn we ook bijna bij de waterval, die groter is dan ik in gedachten had. We eten even een koekje op en lopen dan verder.

We kunnen dezelfde weg terug, maar we kunnen ook via Rovagny terug. Dat laatste doen we. Eerst door een bos en daarna door open velden naar Rovagny. Daar is een boer het gras aan het maaien en veel roofvogels cirkelen er om heen, steeds een duikvlucht makend naar wegvluchtende diertjes. Erg leuk om te zien. Het laatste stuk gaat weer steil omlaag, terug naar Angon.

Afkoelen

July 8 in France ⋅ ⛅ 29 °C

We gaan even naar het haventje van Talloires. Daar kunnen we even aan het water te liggen. Het is lekker rustig aan het haventje en we blijven daar een paar uur liggen. Ook zwemmen we tussendoor wat. Omdat ik hier vroeger met mijn ouders kwam, heb ik erg leuke herinneringen aan Talloires, het haventje en de bergen. Leuk om hier weer even terug te zijn.Read more

Aan het water liggen

July 9 in France ⋅ ⛅ 27 °C

Op de terugweg in Annecy wat boodschappen gedaan en bij de tent stokbrood gegeten. Daarna weer even naar het haventje om lekker te relaxen in de zon en om wat te zwemmen.

Zwemmen

July 13 in France ⋅ ⛅ 24 °C

Vandaag doen we het rustig aan. Gisteren hebben we veel gewandeld en morgen rijden we weer terug, dus vandaag gaan we wat uitrusten. Ik loop wel weer even naar de bakker om stokbroodjes te halen. Ook rijden we nog even naar de supermarkt in Annecy. In de middag gaan we naar het haventje om wat te zwemmen en in het gras te liggen. Na het eten rijden we naar het kerkje bij St. Germain, niet ver van de camping. Ik weet van vroeger dat dit een mooi kerkje is in de bergen. Maar helaas is het kerkje gesloten.Read more

Talloires, 74290, Таллуар