France
Talloires

Op weg naar Frankrijk

July 6, 2019 in France ⋅ ⛅ 26 °C

Ik heb vannacht heel slecht geslapen, maar toch staan we op tijd op. We pakken de laatste spullen in en rijden om iets voor 4:00 uur weg. De reis gaat goed. In Luxemburg ga ik tanken en daar kunnen we ook meteen ontbijten. Daarna verder door naar Frankrijk. Het valt mee met de drukte, we hebben geen file. Ik heb weer kersenpannenkoeken gebakken en dat smaakt onderweg erg goed. Om 15:00 zijn we op camping L’Horizon in Talloires. Hier heb ik vroeger een aantal jaren met mijn ouders gestaan, dus ik vind het wel leuk om met Pleun en Tijn hier terug te gaan. En het is een mooie omgeving om te wandelen.

Ondanks dat het toch hoogseizoen is, is het helemaal niet druk op de camping en we kunnen zelf een plaatsje uitzoeken. We gaan onderaan de camping, langs het hek staan. Dat ligt wel wat dichter bij de weg, maar je hebt er een heel mooi uitzicht over het meer. We zetten de tenten op en lopen daarna naar het dorp om wat te eten. Eerst wil ik nog even naar het haventje lopen. Het is natuurlijk wel wat veranderd, maar het blijft een mooie plek, deze baai aan het meer.

We vinden in het dorp niet echt een geschikt restaurant, dus ik ga de auto halen en we rijden naar Angon, een dorpje bij Talloires. Daar eten we bij de Tiki bar. Het is een eenvoudig restaurant, maar ze hebben pizza’s en friet. Ik vind de pizza niet zo goed, er zit niet veel smaak aan. Jammer dus. Na het eten gaan we terug naar de camping waar we nog even koffie drinken. We zijn allemaal behoorlijk moe van de reis, dus we gaan op tijd naar bed.

Cascade d'Angon

July 8, 2019 in France ⋅ ⛅ 22 °C

Ik ben weer vroeg wakker en ga brood halen in het dorp. Na het ontbijt gaan we naar Angon, een dorpje vlakbij Talloires, voor een wandeling naar de Cascade d’Angon. De wandeling is niet zo lang, maar vanaf het begin is gaat het behoorlijk steil omhoog. En we moeten natuurlijk nog wennen aan het lopen in de bergen, dus het kost nog behoorlijk wat moeite. Na bijna een uur klimmen, komen we op een smal pad langs de rotsen. Dan zijn we ook bijna bij de waterval, die groter is dan ik in gedachten had. We rusten even uit, eten een koekje op en lopen dan verder.

We kunnen dezelfde weg terug, maar we kunnen ook via Rovagny terug. Dat laatste doen we. Eerst door een bos en daarna door open velden naar Rovagny. Daar is een boer het gras aan het maaien en veel roofvogels cirkelen er om heen, steeds een duikvlucht makend naar wegvluchtende diertjes. Erg leuk om te zien. Het laatste stuk gaat weer steil omlaag, terug naar Angon.

Afkoelen

July 8, 2019 in France ⋅ ⛅ 29 °C

In de middag gaan even naar het haventje van Talloires om daar wat aan het water te liggen. Het is lekker rustig bij het haventje en we liggen daar een paar uur. Ook gaan we soms even het water in om een beetje af te koelen. Omdat ik hier vroeger met mijn ouders kwam, heb ik erg leuke herinneringen aan Talloires, het haventje en de bergen. Leuk om hier weer even terug te zijn.Read more

Dagje relaxen

July 13, 2019 in France ⋅ ⛅ 24 °C

Vandaag doen we het rustig aan. Gisteren hebben we veel gewandeld en morgen rijden we weer terug naar huis, dus vandaag gaan we wat uitrusten. Ik loop wel weer even naar de bakker om stokbroodjes te halen. Ook rijden we nog even naar de supermarkt in Annecy. In de middag gaan we naar het haventje om wat te zwemmen en in het gras te liggen.

Na het eten rijden we naar het kerkje bij St. Germain, niet ver van de camping. Ik weet van vroeger dat dit een mooi kerkje is in de bergen. Maar helaas is het kerkje gesloten. We lopen daar even rond en gaan weer terug naar de camping.

Talloires, 74290, Таллуар