Germany
Birach

Dag 4: Freudenstad en Triberg

July 1, 2020 in Germany ⋅ 🌧 20 °C

Vandaag een wat korter verslag. Tis al laat als ik dit schrijf en morgen weer vroeg op. Met oud en nieuw wordt t weer laat, dus...... ;-)

Het was prachtig zonovergoten vanmorgen toen we opstonden, dus goede zin! Na een klein ontbijtje op de brommer geklommen en de mooie route tegemoet gereden! We gebruiken het programma Kurviger.de of MyDrive van Tomtom en dat levert meestal erg mooie routes op. Vandaag is geen uitzondering, hoewel de machine op een gegeven moment hapert en Tomtom niet meer weet welke kant we op moeten. Dan toch maar good old Google maps erbij gehaald en ter plekke wat anders verzinnen.

Onderweg een kopje koffie gedaan en de lunch hebben we gebruikt in Hardt. Op het menu stond o.a. een Strassburger, daar had ik wel zin in! Ik dacht dat het een soort lokale hamburger zou zijn, maar "helaas", was het een bordje met reepjes ham, reepjes kaas, gesnipperde augurk en een sausje. Op de hoeken van het bord lagen schijfjes tomaat. Als je al deze ingrediënten op een broodje zou doen, heb je alsnog een Hamburger natuurlijk! Maar de "Strassburger" is dus een verwijzing naar het nabij gelegen Strassbourg, nét over de grens.....

Tijdens 1 van de vele plaspauzes kon ik het moment niet weerstaan en heb ikTalin op de gevoelige plaat vastgelegd, tijdens "het werk". Aan jullie om op de laatste foto te ontwaren waar ze zit... ;-)

Zoals gezegd hebben we toch een stuk route ter plekke verzonnen, omdat Tomtom ff de weg kwijt was. Dat voerde ons naar Triberg, "bekend" om 's werelds grootste koekoeksklok. Het hele dorp is vergeven van de koekoekklokwinkels! We hebben hier nog een bakkie gedaan en toen via de roemruchte B500 via Schönwlad en Furtwangen weer een weg naar huis gevonden, Maar wat voor een weg!! Prachtig gewoon. Ik weet het: ik blijf in superlatieven praten, maar het is hier ook echt zo mooi!!

Thuis aangekomen hebben we nog een keer op internet gekeken of het zwembad echt niet open was en kwmane er toen tot onze schaamte achter dat we in 1e instantie naar een zwembad in een naburig dorp hebben gekeken. Het zwembad "bij ons" was wel gewoon open! En aangezien we het best warm hadden, hebben we maar weer de zwembroek uit de kast getrokken en daar naar toe gereden. Maar eerst de hotelier uitgezwwaid op zijn klassieke Moto Guzzi met zijspan! Het bleek een zeer mooi buitenbad te zijn, compleet met glijbaan en duiktoren! Even heerlijk gezwommen en daarna naar het hotel. Lekker gegeten en een route voor morgenin elkaar geknutseld. Nog even afwachten wat het weer gaat doen, want net heeft het weer geregend.... We gaan het zien!

Dag 5: Offenburg

July 2, 2020 in Germany ⋅ ⛅ 21 °C

Sorry, maar vandaag is er eigenlijk ook niet zoveel te melden... We werden vanmorgen gewekt door een enorme plensbui en de vooruitzichten lieten niet veel goeds zien voor vandaag. Het besluit was daarom snel genomen: we gaan een dagje Offenburg doen. Deze stad ligt in de buurt van Zell am Harmersbach waar we deze week ons hoofdkwartier hebben opgeslagen.

Bij aankomst hebben we een soort vrijkaart gekregen voor o.a. het openbaar vervoer, dus togen we met die kaart in de hand naar het station. Da's ongeveer 50 meter lopen, dus das alvast een meevaller. Het spoorboekje ziet er doodsimpel uit, vanwege het enkele spoor dat Zell am Harmerbach rijk is. Iedere 44 minuten na het heel vertrekt de trein. Overstappen in Bieberach (ook al zo'n enorm station... NOT!) en ongeveer 40 minuten later ben je in Offenburg.

Dit is een leuk provinciestadje met flink wat winkels en horeca. De chef uitrustingen en kleding (Talin dus) had opgemerkt dat je als man niet met maar 2 korte broeken leven kan, dus moest er minimaal een derde bij komen. Maar eerst liepen we bij de Intersport binnen en daar heeft Talin een paar nieuwe wandelschoen gescoord die we hebben laten wegzetten om later op te halen. Aan de overkant van de straat was een kledingzaak (Mustang) en daar zagen we de gewilde korte broek voor mij. Ook liep ik tegen een paar schoenen aan die mij heerlijk zaten. Degenen die mijn voeten kennen, weten dat deze zich niet zomaar iets laten aanmeten. Dat moet vooral breed en hoog zijn én orthopedische zooltjes kunnen huisvesten. Dit paar had alle voornoemde elementen en werden dus ook aan de buit toegevoegd.

We hadden trek in een bakkie, dus ergens neergestreken voor een kopje koffie en een koek. Bij de juwelier op de hoek zag Talin een mooie ring. Aangezien het vakantie is en ik dol op haar ben, heb ik die voor haar gekocht.

Talin had ook een beetje hoofdpijn, maar was de pillen vergeten, dus even naar de Duitse Kruitvat. Nadat er een hele mand was gevuld met allerhande spullen, vroegen we een winkelmeisje waar de hoofdpijntabletten stonden, omdat die niet te vinden waren. Blijken die uitsluitend door apothekers te mogen worden verkocht!! Een heleboel zooi later, maar zonder hoofdpijntabletten kwamen we de winkel weer uit.

Aan de overkant nog in een andere winkel binnengestapt en wat schetst onze verbazing, hier hadden ze ook korte broeken!! Dus nóg 1 gekocht. Voor de lunch zijn we bij een Pizzeria gaan zitten en daar een veel te zware lunch gedeeld. Inktvisringen en een Pizza Fungi. Zo'n beetje naast de Pizzaria was een apotheek gevestigd, dus hier de hoofdpijntabletten gekocht.

Verderop in de straat zat een outdoorwinkel (ala Bever Sport). Aangezien we toch weer (wanneer t weer kan) wat verdere reizen willen maken, wilde Talin al langer een goede rugzak hebben. Een zeer ter zake kundige Rugzakkoloog heeft ons de diverse modellen laten zien en alle functionaliteiten uitgelegd. We verlieten de zaak met een heel mooi exemplaar die ons op vele reizen gaat vergezellen.

Het was mooi geweest en om 15.12u zaten we weer in de trein terug naar huis. In Bieberach overstappen, maar daar bleek je dus een half uur te moeten wachten. Achter een bosje stond ook een bus waar alle inheemsen naar toe stroomden, dus daar maar even gaan kijken. Ook die ging naar Zell am Harmersbach en vertrok..... nu! Mooi!! Dus we zijn vandaag lekker vroeg terug in het hotel en hebben nog een hele avond .Weersverwachtingen voor de komende twee dagen zijn erg goed (verandert overigens per uur hier....) dus morgen weer eens een motorverslag voor jullie.

Op de foto een deel van de buit van vandaag.

Dag 6: Baden Baden, B500

July 3, 2020 in Germany ⋅ ⛅ 19 °C

Vandaag weer motorrijden!! Yeeeeh!! Gisterenavond hebben we overigens nog een wandeling van 9km gemaakt na het eten. Pittig, maar lekker!!

We hebben een mooie route in elkaar gegooid en na een licht ontbijtje hebben we de Tomtom opdracht gegeven ons al het moois te laten zien. Het eerste deel was al erg leuk en mooi. Kleine weggetjes die meanderend naar boven, danwel naar onder draaien, waarbij het lijkt alsof je geen 50 meter rechtuit rijdt.

Juliie moeten ons vergeven, dat we niet alles meer kunnen reproducreren waar we allemaal geweest zijn, temeer omdat je een route op de PC uitwerkt, maar dit in de praktijk soms niet helemaal klopt! Vandaar ook dat de route uitzetters van MC de Fendert, nadat ze de route hebben uitgewerkt op de PC, eerst helemaal rond rijden om te zien of alles klopt, voordat je 30 man de verkeerde kant opstuurt. Want dan zijn de rapen pas écht gaar!

Enzo geschiedde vandaag wederom. Onwaarschijnlijk mooie route gereden, die op een gegeven moment een hickup tegen komt, waar we echt omheen moeten proberen te komen. Lukt niet altijd en dan vertrouwen we op Google Maps om ons een beetje in de goede richting te krijgen. Vaak plannen we dan live op de Tomtom een nieuwe route. Bijvoorbeeld een weg die plotsklaps overgaat in een onverhard grindpad. Even doorzetten, want het kan zijn dat dit een tijdelijk iets is, maar na 1km vinden we het wel genoeg en keren om.

We dronken vrij laat nog een bakkie ergens, waar een gastdame erg mierenneukerig deed over de 1,5 meter. We waren letterlijk de enige gasten, maar we mocht niet een stoel verplaatsen zodat we allebei in de zon konden zitten. Oh ja, ondanks dat het weerbericht aangaf dat het mooi en warm weer zou worden, hebben we het verdomd koud gehad vandaag! Wolkenvelden verhinderden het opwarmen en de rijwind deed ook niet veel goeds.... Afijn, terug naar de koffie. Uiteraard ook even van de sanitaire faciliteiten gebruik gemaakt en ook daar werd de Corona regelegeving tot het uiterste (en er voorbij) gevolgd. De deurkrukken waren zelfs uitgevoerd met speciale elleboog extenties, zodat je niet met je hand de deurklink hoefde te beroeren. Dat je daarna alsnog de WC deur gewoon met de knop op slot moest draaien sla ik maar ff over. En dat ik eigenlijk werd verzocht om met contant geld te betalen tov met de pinpas (omdat dit blijkbaar extra geld kost) zie ik ook ff door de vingers.

Verder rijden dan maar en na vreselijk mooie wegen (waar je overigens geen kip tegen komt!) neergestreken in de nabijheid van Hundsbach voor de lunch. Hier gaf de Tomtom het op vwb de route, maar we zaten op de geweldige B500 dus dat kwam wel goed. Samen met nog een aantal motorrijders lekker wat gegeten en doorrrrr!

We zijn richting Forbach gereden, waar een ex collega van Talin binnenkort vakantie gaat houden. Een klein plaatsje, maar oh zo charmant. Zoals zoveel plaatsjes hier! Daarna zijn we richting Freudenstad gereden. We waren het een beetje zat, want we hadden al tegen de 200km kronkelweg achter de rug en hebben toen maar de thuisbasis ingevoerd. Dat bleek alsnog een 50km kronkelige wegen te zijn. Onderweg werd er nog een kudde koeien van de wei naar de stal gedreven, wat ook voor enig oponthoud zorgde. Best wel moe kwamen we bij het hotel aan. Het weer was erg veel beter geworden en dus hebben we besloten om weer te gaan zwemmen in het mooie buitenbad van Zell am Harmersbach. Rond 19u aan het diner en de avonturen met de andere Nederlanders gedeeld.

Morgen is het de laatste dag hier en daar balen we behoorlijk van.... Maar goed, ook morgen staat ons nog een mooie rit te wachten, dus daar kijken we maar naar uit!!!

Birach, DECHH