Germany
Jachthafen Grömitz

Op zee...

June 25, 2019 in Germany ⋅ ☁️ 24 °C

Na een verkwikkende nachtrust starten wij vandaag met...ZON, we verlaten de haven om 08.45 uur en varen direct de rivier de Grave op de verbinding met de Oostzee.
      Al snel komen we een zeeschip geladen met containers tegen en voelen ons nietig in onze bootjes.
      Aan het begin van de brede Trave zijn er containeroverslag terminals, maar langzaam aan verandert de omgeving en zijn er zandstrandjes, duinen én bos, prachtig varen!
      Als we Travemunde naderen is er een veerdienst met twee elkaar kruisende veerboten en net na die veerdienst is een tankstation. Vijf boten moeten er tanken en dat duurt lang...maar goed, nu kunnen we allemaal volgetankt de zee op.

Om 12:00 uur varen we de Oostzee op, direct een veel aangenamere temperatuur met een frisse wind en een vrij rustige zee.
      We varen enigszins langs de kust naar Gromitz daar komen we om 14.00 uur aan in een prachtige haven, het is wel even zoeken naar een ligplaats, maar dat lukt gelukkig en gezamenlijk gaan we het havengeld betalen en wat drinken.
      Iedereen is blij dat onze eerste tocht over zee goed verlopen is, morgen weer verder.

De verdere middag nemen we rust het is ontzettend warm, om zeven uur gaan we een pizza eten want koken bij een temperatuur van 32 graden zien we niet zitten.
      Na het diner maken we een wandeling over de boulevard, Gromitz is een heel mooie luxe badplaats!

Tag 4

June 19, 2022 in Germany ⋅ ☁️ 15 °C

Wind NW-N 4 zunehmend 5-6 mit Böen, Schauer, Gewitter. Segel erst 4 Panels dann reduziert auf 1 Panel. 47sm

Wieder ein anstrengender Tag, ordentlich Seegang mit unangenehmen Kreuzseen, mehr Wind als angesagt, kleine Ärgernisse mit vertüddelten Leinen. Ein Frachter musste ausweichen, weil wir beim Reffen nicht schnell genug aus dem Weg konnten. Valerie hat sich über Funk bedankt.
      Eigentlich wollte Valerie nach Travemünde durchfahren, aber weil alles so anstrengend war und zum Schluss noch der Wind weg war, sind wir nach Grömitz eingelaufen.
      Die hervorragenden sanitären Anlagen (riesige Dusche) haben für Entspannung gesorgt.

Jachthafen Grömitz, Jachthafen Groemitz