Germany
Kersbach

Sömnbrist? Javisst!

July 24, 2023 in Germany ⋅ ☁️ 17 °C

Det blev inte mycket till sömn i natt💤🥱
      Tydligen kör man med full belysning här även på natten i tåget… ”Sovmasken” gick runt bland barnen och när de väl bestämt sig för att sova gick det fort.
      Dock slumrade jag själv mest med ett öga öppet😂
      Svårt att slappna av efter att ha hindrat Ville 4 ggr från att promenera iväg i sömnen…

Vid 6.30 var tåget framme i Hamburg. Trötta men tappra barn som knallade av tåget och på nästa. Vi hade egentligen tänkt att äta frukost i Berlin men kände att barnen behövde sova lite mer så jag lade om rutten och tog ett tåg som kom in direkt på spåret bredvid så de fick sova 2 timmar till på resan till Hamburg (älskar interrail, några knapptryckningar så har hela familjen nya biljetter laddade i appen!).

I Hamburg såg barnen en Harry Potter-affär som dock inte öppnat än så nu blev det frukost och sedan besök i affären😍

Efter detta blev det en kort tur med tunnelbana då det är spårarbeten och tåget till Kiel då går från en annan station.

Nöjda barn som äntligen fick åka dubbeldäckare!

I Kiel blev det lyxfika och sedan incheckning på färjan som ska ta oss hem.
      Vi fick gå ombord på färjan redan kl. 15. Jag och Sigge gick på upptäcktsfärd medan de andra slappade i hytten❤️

Nu blir det tax-free, minidisco, quiz och lite annat.
      Det gäller att gå ”all in” sista dagen😅

Kersbach, Q1602739