Germany
Neukirchen

• Day 2–5

Thierhaupten, Gasthaus

April 8 in Germany ⋅ ☀️ 25 °C

Inderdaad zijn we langs mooie kleine wegen en kleine dorpen gereden en door een prachtig golvend Duits landschap. Er staan veel bomen in bloei en waar ze geen hectares met zonnecellen hebben geplaatst staat het vol met Koolzaad.
      Het laatste traject pakken we toch maar wat grotere wegen en om 17:30 rijden we het erf op van de Gaststätte. Deze ligt niet in Thierhaupten zelf maar in een nog klener dorpje: Neukirchen. Het grote erf met hooischuur, houtbewerkingsschuur , overkappingen (ook geschikt voor de motor) , boomgaard en kippenren is een erfstuk van vader op dochter. Angelika zien we die dag nog niet maar met de eigenaar Toni staan we meteen even te praten:, hij heeft altijd een 1250 GS gereden maar, zegt hij, ,, die rijdt vanzelf" en hij wou wat spannenders. Hij heeft nu een BMW R 1100.
      Het grote huis is verbouwd. De parterre is verhuurd aan een jong stel. Wij krijgen op 2 kamers na de middenetage en de eigenaars wonen boven. Op onze gang is een kantoorkamer en de kamer van een zoon.
      Verbaasd zijn we over de luxe grote woonruimte voor onszelf: grote badkamer, gezellige woonkamer met balkonnetje en grote slaapkamer met kledingkast en bureau. We kunnen koken, koffie maken en, ruim en comfortabel zitten en ontspannen.

Ochtend in Neukirchen

April 9 in Germany ⋅ ⛅ 18 °C

Vanochtend staat er een doosje met 4 eieren van de eigen kippetjes voor onze deur. Hoe goed kan je het hebben op een motor vakantie. Beetje bewolkt is het wel maar al vroeg een heerlijke temperatuur.
      Plan is om vandaag met Gerrit en Tieneke een motorrit te gaan maken als hij zich beter voelt maar het lot wil anders. Gerrit is niet in conditie.
      Hij laat Peter dan wel zien welke mooie rit wij zelf kunnen maken en dat is het rondje Neuburg - Donau.
      Ja mensen we zitten veel oostelijker dan je denkt dit is Rijn Donau gebied, Beieren. 20 minute zuidelijk naar Augsbuurg en 1,5 uur oostelijk naar München. Die stad gaan we deze keer niet zien want daar willen we meer tijd vooruittrekken.
      Vanuit het huis van Angelika en Toni vertrekken we 's middags naar Neuburg, een beelschone Renaissance stad aan de Donau.

weer terug in Neukirchen

April 9 in Germany ⋅ ☁️ 11 °C

Na onze wandeltocht door Neuburg an der Donau steken we de Donau over om aan de andere kant van de rivier te rijden op een mooie weg door de velden met koolzaad, bossen en akkers. Mooie Duitse landschappen.
      Weer terug aan de westzijde van de Donau zien we opnieuw de enorme velden met asperges die volop geoogst worden. Stapels met kisten vol met geoogste asperges staan te wachten op transport.
      Ondertussen is de temperatuur helaas met een noodgang gedaald naar 10 graden, Zowaar 16 graden verschil met gisteren, en snel doen we weer de voeringen in de jassen want het is best koud.
      Vanavond gaan we een hapje eten met Gerrit en Tineke bij de Griek. Ze komen ons halen want er is kans op regen. Het wordt weer supergezellig en Gerrit kan een kleine hap eten verdragen. Daarna gaan ze even mee naar ons appartement en ze zien dat het ook geschikt is voor andere vrienden van hen, die anders in het duurdere kloosterhotel overnachten.

Neukirchen