Tyskland
Nippes

Oppdag reisemålene til reisende som skriver reisejournal hos FindPenguins.
Reisende på dette stedet
    • Dag 2

Bloemetjes snuffelen

20. mai, Tyskland ⋅ ☀️ 21 °C

Een nieuwe dag met nieuwe kansen. Die we vol benut hebben aangezien we geen ontbijt hadden geboekt en dus ook geen PRANGEND gevoel hebben ons te haasten omdat we nog moesten ontbijten. Het hotel boodt het wel aan, maar voor 24 euro per persoon, wat aan de stevige kant is. Daar ging onze Nederlands hartje niet echt sneller van kloppen. Lekker rustig aan gedaan en pas rond een uurtje of 12 gingen we op pad. Chris moet natuurlijk wel der make-up en dergelijke doen.

Onze wandeltocht ging eerst richting het station, omdat we hier de dag ervoor gezien hadden dat de supermarkt daar wel gewoon open is en dat je daar voor een normale prijs iets kunt halen. Toen we uit het raam keken bij het hotel was het grijs een bewolkt en zag het eruit alsof het elk moment kon gaan regenen. Dus wij braaf jasje meegenomen, paraplu (want Chris is Ms. Prepared) na vijf minuten: BAM volle zonneschijn op je bakkes. Jas uit en om middel binden en gaan met die banaan. Vanwege het weer had ik me niet ingesmeerd, dus ben benieuwd of ik morgen krab-jezus ben. Anyhooo, tijd voor ontbijt

Zo gezegd, zo gedaan en djeezus titty fucking Christ wat was het daar druk. Het leek wel een bende krioelende mieren die elk een stukje brood probeerde te pakken. Het was nog net geen Mortal Kombat. Wij ons er doorheen gewurmd zodat we in ieder geval al iets te drinken konden pakken. Wij weer terug naar het brood gedeelte waar we iets hadden uitgekozen. Chris wilde nog een croissant, alleen waren deze slecht gelabeld. Ik ben maar met goed geluk erin gedoken. Eindstand: Ik had iets gepakt met chocola en Hazelnoot. Chris list geen chocola en ik lust geen hazelnoot. Mijn croissant uitpik skills hebben me wel hard in de steek gelaten deze keer. Oh well, weer een prullenbak van extra inhoud voorzien.

Wij vervolgens het station uitgelopen om aan de andere kant te belanden in een soort ghetto waar we een bankje of iets dergelijks zochten om onze maal te kunnen verorberen. Blijken hebben Duitsers hekel aan openbare bankjes, want deze waren bijna NERGENS te vinden. Dus maar leunend op een halve plantenbak onze broodje soldaat gemaakt waarna we verder zijn gaan lopen op Avontuuuur.

We hadden het idee om richting het noorden te lopen. Hier was zowel een dierentuin, als een skulpturenpark (jawohler) en een botanische tuin. Genoeg opties en dan kunnen we daar wel een keuze maken We liepen random door wat een beetje een hipster wijk voelde, met allemaal leuke pleintjes en terrasjes. En een grote poort! Die z',n doel een beetje voorbij schoot, omdat je er gewoon omheen kon lopen, maar hey, het zag er in ieder geval koel uit! Er hing zelfs een boot in. Dit plaatsje hadden we even mentaal opgeslagen.

Verder in de wijk kwamen we langs allemaal mooie gebouwen wat ons een beetje aan een mediterraanse sfeer deed denken en zelfs een prachtig statig gebouw wat aan een ambassade deed denken. Wat ook wel chill is hier in Duitsland is dat voetgangers vaak voorrang hebben op afslaande wegen vanwege zebrapaden en geen stoplichten! Eenmaal in het gebied aangekomen stond er een man keihard te tütterren omdat.. hij Duits is I guess? Er kwamen zelfs een fietser aan om er wat van te zeggen. Bijna keihard rellen dus! Eigenlijk niets aan de hand.

Omdat we ongeveer 23915 kinderen richting de dierentuin zagen lopen en we daar precies -1 zin in hadden, besloten we voor de botanische tuin te gaan wat nog een extra goed keuze was, want deze was complimento gratisch. Onze Nederlandse DNA sidderde van excitement en het was daar ook nog eens een stuk rustiger.

Eerst daar even op een bankje gechilled want blijkbaar zijn ALLE openbare bankjes van HEEL Keulen in deze botanische tuin neergeplempt, want deze stonden hier om de 2,4 meter. Na kinderen gezien die wegrende van hun ouders zijn we de tuin ingedoken. Je werd begroet door een gigantische fontein met rijen bloemen ervoor en een pretty pretty gebouw wat een venue bleek te zijn. Benieuwd wat voor evenementen hier gegeven worden. Verder genoten van alle plantjes en bloemen zeker van een EPISCHE bloem genaamd 'Hello Darkness'. Chris heeft gelijk weer inspiratie opgedaan voor tattoo's.

Verder kwamen we nog een soort barretje tegen waar je wat te drinken/eten kon bestellen wat je dan vervolgens mee kreeg in een soort draagtasje zodat je het park in kon meenemen en ergens kon picknicken, ware het niet dat je NERGENS OP HET GRAS MAG ZITTEN. Maarja genoeg bankjes natuurlijk, wij besloten daar in de schaduw te blijven en te genieten van een biertje en super lekker mango ijs. Wat verder nog bizar was is dat er mensen gewoon aan de rand van het park wonen met uitzicht op de tuin. Vette shit! Tevens hebben ze normaal gesproken ook nog een soort tropische tuin, deze was nu alleen dicht omdat <insert een Duitse text die ik niet begreep hier>. Ohwja, we hebben ook nog batsende blauwe libelles gezien.

Nadat we het park uitgewoond hadden waagde er ons weer aan de terugweg waar we een tussenstop hebben gemaakt bij DE poort voor een late lunch (het was ondertussen alweer 4 uur). Hier streken we nog en heb ik een BOCKworst XXL verorbert met een biertje terwijl Chris een gezonde ei met spinazie had (aanrader) en een cocktail waarvan we de naam alweer vergeten waren. Raar genoeg bij de rekening had hij de fooi er al opgezet, wat apart is? Geen zin om er gezeik van te maken heb ik dat maar netjes betaald.

The journey to the hotel continues met wederom een tussenstop. Dit keer een plein naast het plein waar we de dag ervoor gezeten hadden. Hadden we totaal gemist vorige dag. Het is gewoon pleinsception hier. Anyhooo we hadden trek in cocktails dus daar gingen we ook voor! Deze genuttigd en besloten er nóg maar één te nemen, want ja happy hour was goedkoper enzo dus ja dan moet het maar eh. Ik maak de regels ook niet. Duurde alleen we ff, omdat de dame bijna zo goed als alleen liep. Gelukkig kwam er later reinforcement die onze order opnam. Verder op stond nog een straatband straatband achtige dingen te doen en bedelen voor geld. Het klonk best aardig dus Chris heeft een donatie gedaan. Bless her heart.

En door naar het hotel met nog één laatste tussenstop: el supermarkto. Wat Spaans is voor de supermarkt. We moesten tenslotte nog wat avondeten maar wilde gewoon iets kleins meenemen naar de kamer zodat we daar konden chillen. Hier besloten een Ceasar salad mee te nemen en 2 verschillende Kolsch biertjes voor vergelijkend ware onderzoek.

Eenmaal in het hotel aangekomen zagen we dat de salades nog bevroren waren dus wij dachten we laten ze gewoon ff staan en doen ontspannen (veel gelopen tenslotte). Helaas bleven sommige dingen wat langer bevroren terwijl de rest sompiger werd dan de moerassen van New Orleans. Er zat een zakje saus bij wat meer inhoud dan 14 van die salades had, dus dat er maar overheen geplempt in de hoop dat het te nassen was, maar wat het uiteraard alleen maar sompiger maakt. Uiteindelijk toch maar met lichte tegenzin verorbert en zo kwam dag twee in Keulen ten einde. We sloten onze ogen voor de nacht klaar voor een nieuwe dag!

• Dag 15

Köln

6. april, Tyskland ⋅ ☁️ 26 °C

Wir sind glücklich wieder in Köln angekommen🎉🎉🎉
      Jetzt möchte Jupp (endlich!!!) bei offenem Verdeck gemeinsam mit Simon zum Rhein essen fahren. Aber .... der Mechanismus funktioniert nicht...das Auto will wohl gerne nochmal in die Werkstatt🙃.
      Wir öffnen alle Fenster und genießen die Fahrt trotzdem.😊🌞
      Bei der Rückfahrt hat es doch noch geklappt, aber der Wagen verlangte plötzlich Öl... das hat er bekommen und brachte uns dann brav bei offenem Verdeck nach Hause!👍😄

• Dag 1

1. Tag in Köln

10. juli 2020, Tyskland ⋅ ⛅ 16 °C

Wir haben heute den Abend nach unserer Ankunft ganz entspannt ausklingen lassen. Wir sind abends in einem Park spazieren gewesen. Die Sonne strahlte uns noch mit ihren letzten Strahlen an.

Ciara hat heute auch ihr 1. Kölsch in einer Kneipe verhaftet - Fazit-> lieber Radler ☺️😂Les mer

• Dag 2

Abend ausklingen

11. juli 2020, Tyskland ⋅ ⛅ 20 °C

Den Abend haben wir im Em Golde Kappes verbracht. Das Ambiente der Gaststätte ist genau so wie eine kölsche Kneipe sein soll: rustikal und gediegen. Hier treffen Menschen aller Generationen und jeden Schlags zusammen und stoßen mit frisch gezapftem Früh Kölsch an. Aus der Küche kommen nicht nur kölsche Brauhausgerichte und frische Reibekuchen sondern auch Saisonales.

An dem Abend gingen 94 0,2 Kölsch über unseren Tisch. Man darf hier aber nicht vergessen, dass wir fünf Biertrinker waren. Ciara hat sich für einen vegetarischen Flammkuchen entschieden. Für Marcel gab es eine Haxe mit Bratkartoffeln.

Det kan også være du kjenner dette stedet med følgende navn:

Nippes

Bli med hos oss: