Weisendorf

• Jun22

Weisendorf

June 22, 2019 in Germany ⋅ 🌧 20 °C

Na 5 jaar weer in Neurenberg bij Sabine en Bernd. Wij zien ze vaker in Cómpeta en ondernemen vaker ook veel samen. Een prettig weerzien dus. Veel gepraat over van alles en nog wat, onze reiservaringen en vooral de discussies over klimaat, politiek en de wereldproblematiek bleven zoals gewoonlijk niet uit.
    De tent en alle natte spullen te drogen gelegd.
    Gezellig dat Liesbeth, moeder Sabine, ook kwam. We hebben samen lekker gegeten en gedronken. En 's avonds bij het vuur gezeten. Een heel gezellige dag.

• Jun24

Verjaardagsfeest

June 24, 2019 in Germany ⋅ ☀️ 23 °C

Vandaag is het Sabine's verjaardag. 58!! En dat wordt dus gevierd. 's Morgens na het ontbijt Ad en ik samen weg, Sabine nog wat boodschappen halen en 's middags samen de tuin ingericht en voorbereidingen getroffen voor de bbq en buffet. . Dagmar en Ulli zagen we na 8 jaar terug.
    Nathy en Michi zien we over 3 weken weer. Ze verheugen zich nu al op een wandeling met ons, spelletjes doen en natuurlijk een bbq. Daarna komen Flo en Anja en nog later Felix en Marion.
    Het was een gezellig feestje met familie en vrienden en wij gingen om 0.2 uur slapen

• Jun25

Een dag in Neurenberg stad

June 25, 2019 in Germany ⋅ ☀️ 32 °C

Het is heet!! . Na het museumbezoek zijn we naar de Johanneskirche (1238) geweest met de begraafplaats waar ook Albrecht Dürer (een beroemde kunstschilder en graveur) begraven ligt.
    Jammer, maar zijn graf konden wij niet vinden ondanks de aanwijzingen. De meeste graven zijn familiegraven.
    De kerk is uit de 13e eeuw en veel kunstwerken binnen zijn ook eeuwen oud.
    Lekker Ijskoffie gedronken in een koffie/bier huis.
    Thuis de restjes van gisteren opgemaakt, een spelletje gespeeld (Einfach genial). Ad kijkt naar voetballen, Sabine is in de tuin bezig, Bernd rommelt wat in de keuken, en ik ga douchen en vroeg naar bed.

• Jun26

Een dag thuis

June 26, 2019 in Germany ⋅ ☀️ 30 °C

Sabine was al vroeg weg en Bernd ook. Die zit al om 7.00 u op kantoor.
    Na het ontbijt de auto uitgeruimd, gepoetst van binnen en opnieuw georganiseerd. En dat terwijl de wasmachine draaide. Koffie buiten maar eigenlijk is het veel te warm: 34 graden in de schaduw. Elders in Europa is het ook niet koeler behalve in Scandinavië.
    's Middags de auto naar de wasserij. Met zo'n hitte is het zweten binnen. Savonds naar een mooi gelegen biergarten met koele pullen bier, lekkere brat of leberwurst met kraut en brood in gezelschap van Rainer en Dagmar.

Weisendorf, ヴァイゼンドルフ, Вайзендорф, Вајзендорф, 魏森多夫