• Day 1,408

Grampians - Venus Baths

February 10, 2023 in Australia ⋅ ☀️ 32 °C

We are back in my favourite Nationalpark, the Grampians, staying in my favourite Caravan Park, the Halls Gap Lakeside Tourist Park. We are going to stay for a few days and do some of the amazing hikes in the national park. Today we started with one of the smaller ones, the Venus Baths walk, a short, mostly flat stroll from the town centre of Halls Gap. The shady path follows the stream to a row of shallow basins that are perfect to dip your toes in before you make your way back on the other side of the stream. Perfect for a day that promises to reach temperatures of 36 degrees.

Wir sind zurück in meinem Lieblings Nationalpark, den Grampians, und wir übernachten in meinem Lieblings Caravan Park, dem Halls Gap Lakeside Tourist Park. Wir planen ein paar Tage zu bleiben und einige der Wanderungen hier zu machen. Heute haben wir mit einer kleinen angefangen. Von Halls Gap aus führt ein schattiger, überwiegend flacher Pfad am Bach entlang hin zu einigen natürlichen Felsbecken, den Venus Baths, die sich perfekt für eine kleine Abkühlung eignen, bevor man dem Pfad auf der anderen Seite des Baches wieder zurück ins Städtchen folgt. Perfekt für einen Tag der noch Temperaturen von bis zu 36 Grad erreichen soll.