As long as we have fun we are on a honeymoon trip around the world. Not sure how long this will be! Read more Köln, Deutschland
  • Day 1,795

Baby Wombat!!!!

March 3 in Australia ⋅ 🌬 2 °C

We have been hiking in the Cradle Mountain National Park before so we kind of knew what to expect and where to find a lot of Wombats. During the day it is hard to spot anything in the national park. And because of the narrow road the only way to get into the park during the day is by an overpriced shuttle bus. But at 6pm the shuttle bus stops operating and everyone is leaving the park. That is also the moment the gate opens and we were allowed to drive in with our own car. So we went straight in and explored the park with hardly anyone around us. And of course we saw more Wombats we were able to count. Such a fun watching these guys and how cute is the baby? Our first baby Wombat in the wild! Absolutely worth it, but also the second time today we got deep frozen.

Wir sind schon einige Wanderwege im Cradle Mountain Nationalpark gewandert von daher wissen wir mittlerweile wann und wo wir hin müssen um Wombats zu entdecken. In den Nationalpark führt nur eine furchtbar enge Straße, weshalb man während des Tages nur mit einem Shuttlebus in den Park kommt. Allerdings ist es tagsüber quasi unmöglich Wombats oder Wallabies zu beobachten. Um 18 Uhr hört der Shuttlebus allerdings auf zu fahren und so ziemlich jeder verlässt den Park. Gleichzeitig öffnet sich aber auch die Schranke sodass wir nun selber in den Park fahren können. Und was man dann sieht sind Wombats und Wallabies ohne Ende. Sogar unser erstes Wombat Baby haben wir hier heute entdeckt! So süß!

• Day 1,795

Dove Canyon

March 3 in Australia ⋅ 🌬 4 °C

The main reason we drove all the way to Cradle Mountain is to go on a canyoning tour. We wanted to explore the Dove Canyon and it was a great tour but bloody cold! Unfortunately we got hit by a pretty bad storm so it was raining, super windy (100km/h gusts) and the temperature was around 5°C. Great to have a swim in a Canyon! It was so much fun!

Der Hauptgrund warum wir den ganzen Weg zum Cradle Mountain gefahren sind ist eine Canyoning Tour durch den Dove Canyon. Leider haben wir noch immer kein Glück mit dem Wetter so ging unsere Tour bei 5°C, Windböen bis 100km/h und Regen los. Perfektes Wetter zum Baden in einer Schlucht! Es hat tatsächlich mega Spaß gemacht auch wenn es wirklich kalt war!

• Day 1,794

Von Strahan nach Cradle Mountain

March 2 in Australia ⋅ ⛅ 13 °C

We left Strahan behind and continued to Cradle Mountain. It is only a two and a half hour drive so we had plenty of time for some stops in between. Especially the Wee Georgie Wooden Steam Railway was a little highlight on the way (at least for me, Janine was a little bit annoyed) and a great stop.

Wir haben Strahan hinter uns gelassen um weiter in Richtung Cradle Mountain zu fahren. Eigentlich nur eine 2,5 stündige Fahrt doch wir haben unterwegs noch ein paar mal angehalten. Vor allem die Wee Georgie Wooden Steam Railway war ein Highlight (zumindest für mich, Janine war ein bisschen genervt sich schon wieder einen Zug anschauen zu müssen). Egal ich durfte auch Hupen!

• Day 1,793

Gordon River Cruise

March 1 in Australia ⋅ ☁️ 15 °C

Strahan is a very tiny fishing village on the West Coast of Tasmania. But it is also a tourism hotspot! Everyone, including us starts from here to discover the Gordon River a UNESCO Wilderness Heritage. The river and the rainforest out here are absolutely stunning. Unfortunately we chose a typical Tasmanian summer day with wind and rain, but we still really enjoyed it.

Strahan ist ein kleines Fischerörtchen an der Westküste Tasmaniens und Ausgangspunkt für die Gordon River Cruises. Der Gordon River (UNESCO Weltnaturerbe) ist eine der Sehenswürdigkeiten Tasmaniens die man eigentlich nicht weglassen kann, daher haben auch wir eine Cruise gebucht. Trotz des nicht ganz so tollen Wetters hat sich die Cruise gelohnt.

• Day 1,792

Horsetail Falls

February 29 in Australia ⋅ ⛅ 16 °C

Flights were really cheap so we are off to a short trip to Tasmania. This time we wanted to see the West Coast as we skipped it last time we were here. After our arrival in Hobart we grabbed a car and drove the 4.5h to Strahan. On the way we had a look at the Horsetail Falls.

Die Flüge waren günstig also haben wir die Chance genutzt um einen Kurzurlaub in Tasmanien einzulegen. Dieses Mal wollen wir allerdings mehr den Westen der Insel entdecken und von daher ging es vom Flughafen in Hobart direkt mit dem Auto nach Strahan. Einziger Stop auf der 4.5 stündigen Fahrt waren die Horsetail Falls.

• Day 1,769

Monarto Safari Park

February 6 in Australia ⋅ ☀️ 22 °C

The school holidays are finally over and we are not as busy anymore. So we can enjoy the beach and the ocean now a little bit better. It was also time for a short trip out of Adelaide. Janine really wanted to feed some giraffes so we drove to Murray Bridge into the Monarto Safari Park. Was a fun trip with a nice pool at the end.

Die Schulferien sind endlich wieder vorbei, sodass wir endlich ein bisschen mehr Zeit haben um den Strand vor unserer Tür zu genießen und auch für den ein oder anderen Ausflug. Heute ging es in den Monarto Safari Park nach Murray Bridge, denn Janine wollte gerne Giraffen füttern. Es hat echt Spaß gemacht!

• Day 1,709

Floating im Regenwald

December 8, 2023 in Australia ⋅ ⛅ 28 °C

We wanted to go diving in the Great Barrier Reef while we are up here, but with Jasper coming a lot of tours have been cancelled already and there are a lot of waves in the ocean already. So we decided to go and float through the Daintree National Park on the Mossmann River. Yes, we are in crocodile country but in this part of the river it is too cold for crocs (at least that's what they told us) anyway it was really cool and relaxing, loved it!

Eigentlich wollten wir im Great Barrier Reef tauchen gehen, doch bei 800$ für einen Tag in einem sehr aufgewühlt Meer mit Jasper immer näher kommend haben wir es auf das nächste Mal vertagt. Stattdessen sind wir nach Mossmann in den Daintree Nationalpark gefahren um den Fluss auf Luftmatratzen entlang zu treiben. Ja, wir sind hier in Crocodile Country aber uns wurde versichert dass der Fluss zu kalt für die Krokodile ist. Naja gesehen haben wir zumindest keine und Spaß hat es auch gemacht 😉

• Day 1,707

Kurzurlaub in Far North Queensland

December 6, 2023 in Australia ⋅ 🌬 31 °C

After I returned from Melbourne we suddenly had enough people to work our ferris wheel in Adelaide. So we packed our bag and booked a flight to Cairns to get out of the cold and wet weather.

In Cairns we went on the ferris wheel to see if there is something we can do better at our wheel and to find out what their plan is for next week. Because there is Jasper, a category 4 cyclone in the Coral Sea right now coming straight to Cairns. The result he wants to leave the wheel where it is just removing the gondolas so the wind can go through it. Hopefully it works, good luck. So glad it is nothing we have to deal with in South Australia!

From Cairns we drove up into the Tablelands to visit our old farm in Atherton. Unfortunately Joe hadn't had much time because the watermelons need to be picked before Jasper hits. Anyway we said hello grapped a yummy watermelon walked a bit around our farm and then continued to Port Douglas to start the real holiday in our resort.

Nachdem ich aus Melbourne wieder zurück gekommen bin hatten wir plötzlich genug Mitarbeiter, sodass wir auf einen Kurzurlaub aufbrechen konnten. Schnell die Sachen gepackt und ab in den Flieger nach Cairns. Denn die letzten Wochen waren nass und kalt und wir brauchten jetzt wirklich mal wieder ein bisschen Sonne.

Angekommen in Cairns ging es erstmal zum Riesenrad (ja, ich weiß... schon wieder!?!) Aber man muss ja mal schauen was die Konkurrenz so anders oder besser macht und außerdem ist gegen eine gute Aussicht ja nichts einzuwenden... Vor der Küste bildet sich zurzeit auch Jasper, ein Kategorie 4 Cyclone der Kurs auf Cairns genommen hat. Daher wollten wir wissen ob das Riesenrad nun schnell abgebaut wird doch die Antwort überraschte uns, lediglich die Gondeln sollen abgenommen werden damit der Sturm ohne große Angriffsfläche durch das Riesenrad fegen kann. Viel Glück damit, ich bin jedenfalls froh dass es nicht unser Problem ist!

Von dort ging es dann noch un die Tablelands zu unserer alten Farm. Leider hatte auch Joe nur sehr wenig Zeit, denn er muss seine Wassermelonen ernten bevor Jasper auf Land trifft. Dennoch hatten wir kurz Zeit hallöchen zu sagen und uns eine 🍉 zu klauen. So cool die Farm wieder zu sehen und vor allem die winzigen Avocado Bäume jetzt in ihrer riesigen Pracht zu sehen.

Danach ging es aber zurück an die Küste nach Port Douglas. Ins Ramada Resort, unserem happy place in Port Douglas wo der Urlaub so richtig starten konnte!

• Day 1,700

Melbourne

November 29, 2023 in Australia ⋅ 🌧 18 °C

After the supercars it was time for the second ferris wheel to go up in St. Kilda, Melbourne. We finished on Tuesday afternoon in Adelaide, the trucks drove overnight so we were able to start set up on Wednesday morning. It was a lot of work the last two weeks but now it is done. No more setups probably till March when our 3rd and brand new ferris wheel will probably go up in Melbourne as well. But we will see!

Nach den Supercars war es Zeit für unser zweites Riesenrad zurück nach St Kilda in Melbourne zu ziehen. Es war eine Menge Arbeit in Adelaide und Melbourne und ich bin wirklich happy das jetzt erstmal bis März kein neues Riesenrad auf- oder abgebaut wird. Lediglich unser neues Riesenrad sollte bald in Australien ankommen bevor es dann im März wahrscheinlich auch mach Melbourne geht. Aber wer weiß das schon so genau 😉

• Day 1,696

Adelaide 500 & unser Riesenrad

November 25, 2023 in Australia ⋅ ☁️ 18 °C

We brought our second ferris wheel to Adelaide as well. We set it up for the Adelaide 500 Supercars, the big finale of the 2023 season. Unfortunately the weather is cold and wet but how amazing is the view from the top? We have a good team here so I installed my own VIP lounge on our back deck enjoying some of the races.

Wir haben jetzt auch unser zweites Riesenrad in Adelaide aufgebaut. Es steht direkt an der Rennstrecke der Adelaide 500, dem großen Finale der australischen Supercars Saison 2023. Zum Glück haben wir ein gutes Team hier, sodass wir ein paar der Rennen in unserer privaten VIP Lounge genießen können.