Satellite
Show on map
  • Day 2

    Naar de top van Nederland

    May 28, 2021 in the Netherlands ⋅ ☁️ 15 °C

    Vandaag loop ik naar Heijenrath. Omdat dit weekend de campings in Gulpen helemaal vol zaten, moet ik vandaag wat verder lopen. Het is wel een erg mooie tocht. Eerst loop ik door Vaals terug naar de route in Duitsland. Door een heel mooi beukenbos loop ik naar het hoogste punt van Nederland, de Vaalserberg. Deze telt niet mee omdat het niet zo’n moeilijke beklimming is. Het is rustig op de Vaalserberg, maar ik loop toch meteen door.

    De tocht gaat verder door het grensgebied met België. In eerste instantie vooral door bossen, wat soms wat eentonig is, maar de uitzichten zijn prachtig. Na een tijdje wordt het landschap wat opener en loop ik door velden met mooie holle wegen. Het begint nu echt warm te worden en ik rits mijn pijpen van mijn broek en doe een t-shirt aan. Ik zoek een mooi plekje om te eten, maar de meeste bankjes zijn bezet. Uiteindelijk ga ik pauzeren bij de Eyserbeek, een klein beekje in de bossen. Ik eet de broodjes met een stuk droge worst en pindakaas.
    Read more