Satellite
Show on map
  • Day 4

    Laatste dag van de DMT

    May 30, 2021 in the Netherlands ⋅ ☀️ 19 °C

    Vandaag alweer de laatste dag van de DMT. De tocht gaat van Noorbeek naar Maastricht, ongeveer 25 km met onderweg de beklimming van d’n Observant. Ik word wakker met een prachtige uitzicht vanuit de tent. De heuvels zitten nog een beetje in nevels en dat ziet er mooi uit. Nadat alles is ingepakt, vertrek ik vanaf de camping naar de route. Door een smal en rustig dal loop ik richting Eijsden. Het is nog heerlijk vroeg en je hoort veel vogels fluiten. Bij Eijsden wordt het landschap wat opener en zie je veel hoogstam fruitbomen. Het laatste stuk tot Eijsden is wat minder mooi. Ik neem koffie met eigen gemaakte appeltaart bij de Greune Mert op het zonnige terras midden in Eijsden.

    Na de koffie loop ik naar de Maas en steek met het voet- en fietspontje de rivier over. De route volgt de Maas die daar nog mooi is. Je ziet er soort van lagunes met veel vogels. Tot je uitkomt bij het sluizencomplex van Ternaaien, daar wordt het minder mooi en ook saai. Het is een lange rechte weg langs de Maas. Gelukkig begint daarna de beklimming van d’n Observant. Eerst loop je een stuk over de heuvel met regelmatig mooie uitzichten over de Maas. Daarna duik je het bos in, waar het op een soort jungle lijkt. Over boomstammen heen, soms onder boomstammen door, en jezelf omhoog trekkend aan boomwortels naar boven. Heel bijzondere klim. Bovenop is niet veel te zien, maar ik eet daar toch mijn broodjes op.
    Read more