Satellite
Show on map
  • Day 2

    Wandeling naar Grastalsee

    July 26, 2021 in Austria ⋅ ☁️ 11 °C

    Ik heb redelijk geslapen. Het plaatsje waar ik op sta is niet helemaal recht, dus ik lig best schuin in de tent. Ik loop naar het dorp en haal een brood bij de bakker. Ook koop ik worstjes en een kaasje. De Tourist Information is al open en ik koop daar een wandelkaart van de omgeving.

    Terug bij de tent ga ik eten en bekijk de wandelkaart. Er is een bergmeer hier niet ver vandaan en omdat het mooi weer is, besluit ik om te gaan wandelen. Het is al best laat om te beginnen en de tocht duurt zo’n 6 uur. Maar ik ga het toch proberen.

    Ik rijd naar Niederthai, wat in een mooie goene vallei ligt. Het eerste stuk gaat klimmend door het bos. Daarna volg ik lange tijd een riviertje door een dal. Het riviertje heeft een mooie blauwe kleur van het gletsjer water. Ik vul dan ook regelmatig mijn filterfles met heerlijk koel water. Uiteindelijk kom ik bij de Grastalsee, een prachtig gelegen bergmeer. Ik ben helemaal alleen en eet mijn brood aan de rand van het water.
    Read more