Satellite
Show on map
  • Day 5

    Weer terug door het Rotmoostal

    July 29, 2021 in Austria ⋅ ⛅ 17 °C

    Ik vervolg de route en kan weer kiezen tussen een korte variant of een pad dat verder het dal ingaat. Natuurlijk kies ik voor de laatste. Ook hier stopt de begroeiing aan het einde van het dal en gaat het pad verder over rotsen en stenen met zo nu en dan een sneeuwveldje. Bij een kam met een mooi uitzicht op de Rotmoosferner rust ik weer even uit. Ik blijf niet te lang zitten want het waait hier behoorlijk. Ik begin met de afdaling naar het Rotmoostal. Hier wordt het weer drukker, want dit is de route vanuit de kabelbaan. In het dal natuurlijk ook weer een gletsjer rivier, al vind ik dit dal minder mooi dan het Gaisbergertal op de heenweg.

    Uiteindelijk kom ik bij de Schönwieshütte, maar die laat ik links liggen. Ik volg een klein pad verder het dal in, wat ook een heel mooi pad is. Je loopt boven een ravijn met een grote waterval en diep onder in het dal hoor je de rivier stromen door de rotsen. Ondertussen zijn er mooie uitzichten op de bergen. Ik kom uit bij het plaatsje Obergurgl waar ik gestart ben. Het was toch weer een lange tocht, maar wel één van de mooiste die ik ooit gelopen heb. In het dorpje bezoek ik nog een outdoor winkel en daarna rijd ik weer terug naar de camping. Ik maak een pastamaaltijd en blijf nog een tijdje buiten voor de tent zitten.
    Read more