Satellite
Show on map
  • Day 7

    Wandeling naar de Erlanger Hütte

    July 31, 2021 in Austria ⋅ ⛅ 12 °C

    Vandaag ga ik de tent afbreken en alles inpakken. Ik kon tot vandaag op de camping blijven en voor vannacht heb ik gereserveerd bij een berghut, de Erlanger Hütte. Het is wel jammer dat de tent nog heel erg nat is, dus ik leg hem zo, niet ingepakt, in de auto. Rond 8:30 ben ik klaar, parkeer de auto in het centrum van het dorp en koop nog wat broodjes.

    Dan begin ik aan de wandeling naar de berghut. Het eerste stuk gaat over een grindweg die behoorlijk steil omhoog loopt. Ik maak al snel wat kilometers en hoogtemeters. Op een gegeven moment wordt het pad smaller en volgt het een rivier die met veel geweld naar beneden stroomt. Na een alm wordt de vallei iets vlakker en volg ik de rivier die nu wat rustiger is. De kortste weg is rechtstreeks naar boven, maar ik heb de hele dag, dus ik besluit om nog een tijdje de vallei te volgen. Maar op een gegeven moment stopt het pad, terwijl op de kaart nog wel een pad aangegeven staat. Ik loop wat tussen het gras en de rotsblokken naar boven en hoop nog een pad te vinden. Maar dat gebeurt niet. Volgens de kaart moet ik de rivier volgen en dan doe ik dat maar gedurende een uur.

    Uiteindelijk kom ik boven op een kam, waar weer een pad is. Het is bewolkt en op sommige momenten is het erg mistig. Maar het zonnetje komt soms even tevoorschijn. Ik krijg honger en ga op een rotsblok broodjes met droge worst eten. Als ik ga zitten zie ik weinig door de mist, maar even later verdwijnen de lage wolken en wordt het dal, waar ik eerder door gelopen ben, zichtbaar.
    Read more