Satellite
Show on map
  • Day 8

    Vanuit de berghut weer naar huis

    August 1, 2021 in Austria ⋅ 🌧 10 °C

    Ik heb vannacht nauwelijks geslapen, veel last van mijn ribben gehad. Ik was me aan de gemeenschappelijke wastafel op de gang en ga om 7:00 naar beneden voor het ontbijt. Er is brood met kaas en vlees. De familie Ries komt iets later ook weer aan tafel zitten. Na het ontbijt pak ik mijn spullen in en om 8:00 uur vertrek ik naar Umhausen in het dal. Omdat ik nog erg veel last heb van mijn ribben en omdat er veel regen is voorspeld, besluit ik om niet met een omweg naar beneden te gaan maar de gewone route te nemen. Dat kost me met mijn gekneusde ribben al moeite genoeg.

    Het is nog droog als ik bij de berghut vertrek, maar al snel begint het te regenen en dat zal het de komende uren blijven doen. Daarom moet ik tijdens het lopen goed opletten voor natte rotsen en het natte gras, ik wil niet nog een keer een duikeling maken. Maar de afdaling gaat voorspoedig en na 3 uur afdalen ben ik weer beneden. Onderweg valt er niet veel van de omgeving te zien, alles zit in de dichte wolken. Bij de auto in het dorp doe ik droge kleren aan en rijd terug naar huis.
    Read more