Satellite
Show on map
  • Day 1

    Wildkamperen in het bos

    September 22, 2021 in Luxembourg ⋅ ⛅ 16 °C

    Ik loop weer verder en bij Moersdorf verlaat ik het dal van de Sûre en loop over hoger gelegen weilanden en bossen naar Mompach en Herborn. Dit gedeelte van de route is minder mooi en er zijn regelmatig asfaltwegen. In Mompach ga ik weer even rusten. Bij de kerk is een handig watertappunt en een mooi bankje om koffie te zetten. Voorbij Herborn loop ik weer de bossen in. In deze omgeving is er geen enkele camping en ik heb besloten om in de bossen te gaan wildkamperen. Dat heb ik nog nooit gedaan, dus het is best spannend. Bij een bosrand zie ik een bankje met een mooi stukje gras in de bossen, een ideale plek voor de tent.

    Het is dan 16:30 uur en ik maak eerst een soepje. Daarna ga ik de tent opzetten en als die staat maak ik het eten klaar. Ik blijf op het bankje zitten tot de zon onder gaat, en geniet van de prachtige avondlucht en de absolute stilte die er is. Tijdens de schemer komen er vleermuizen en ook een uil die nieuwsgierig rond vliegt. Maar ik hoor ook vreemde geluiden van dieren die ik nooit eerder gehoord heb. Als het helemaal donker is, ga ik in de tent liggen en lees nog een tijdje
    Read more