Reggae Mansion, Kuala Lumpur

December 29, 2015 in Malaysia ⋅ ⛅ 30 °C

Kuala Lumpur

Vi ankom til Kuala Lumpur 29. december kl ca 12 lokal tid (7 timer foran DK). Dér checkede vi ind på ungdomshostlet "Reggae Mansion" (i må selv gætte temaet), hvor der boede backpackers fra hele verden.
    Første dag gik vi en lang tur, hvor vi bl.a. var forbi KL Tower og Petronas Towers (452 m høj - verdens højeste bygning frem til 2004). På vej mod KL Tower gik vi igennem et lille stykke regnskov, hvor vi legede med en masse aber, der var glade for at se os. Temperaturen var på den gode side af 30 grader, hvorfor vi da også måtte tanke op på væske om aftenen på hotellets rooftop bar med udsigt til ovenstående bygninger. Anden dagen gik med at se byen, hvor vi bl.a. var forbi Menara Square som er pladsen, hvor det malaysiske flag for første gang blev rejst i 1957 efter landet blev selvstændigt i samme år. Efterfølgende fik vi en enkelt øl imens vi fejrede nytår med de andre på hostlet. 1. januar gik med planlægning og bearbejdning af "forsinket jetlag".
    Folk er søde og venlige, men kigger nogle gange en smule underligt på/efter os. Dog bliver det for det meste efterfulgt af et smil, "hello" og et håndtryk.