Eight Mentigi Guesthouse, Tanah Rata

January 5, 2016 in Malaysia ⋅ ⛅ 24 °C

Vi ankom til Tanah Rata i Cameron Highlands efter en lang og ujævn tur i en minibus. Vi lærte på turen at de i Malaysia ikke kører i venstre vognbane (som vi ellers troede), men derimod blot kører, hvor der er plads og allerhelst midt på vejen. Klimaet gik fra 33 grader med sveddryppende høj fugtighed til behagelige 20-25 grader og normal (dansk) fugtighed. Vi var derfor for første gang på turen alle tre ude på tur i t-shirts som normale mennesker fremfor tank tops som 3 brider (brian'er), hvilket hjalp lidt på de mange blikke. Turen gik mod et lille vandfald, der lå en lille kilometer uden for byen.

Byen var dejlig (særligt pga. Vejret). Om aftenen fik vi turens dyreste måltid, der kostede 30 ringgid (50-60 kr.). En tredjedel af prisen kom dog fra øl, der desværre koster mere end i Danmark - ca 10 ringgid for en dåse.

På anden dagen var vi ude og opleve naturen, idet vi vi vandrede op i de nærliggende bjerge. På denne tur fik vi selskab i form af en hund (Ronda kaldte vi hende) der fulgte os et stykke af vejen op til toppen som lå i 1700 meters højde. På vej hjem for vi endnu en gang vild, men fremfor lianer og mudder blev vi denne gang mødt af et stort elværk, der var tæt bevogtet af 10-15 hunde som alle var ellevilde over at se mennesker. Efter vandringen var vi et smut i det lokale fitness center, hvor vi også havde været dagen før. I centeret fandt vi de samme 7 lokale som dagen før, der for anden dag i træk brugte mindst 1,5 time på at få trænet deres biceps og triceps med en fremragende teknik, som fik Emil (fitness instruktør + personlig træner) til at falde om på gulvet af beundring. De havde fundet på en måde så man kunne lave en bicepsøvelse, der mere end noget andet trænede ansigtsmusklerne såvel som evnen til at lave et flot højt skrig hvis eneste værdige konkurrent kommer fra tennisspilleren Maria Sharapova.

Aftenen gik med at planlægge de kommende to uger inden vi dagen efter tog mod byen Georgetown, der ligger på øen Penang.