Roof View Place, Bangkok

January 28, 2016 in Thailand ⋅ ⛅ 29 °C

Vi ankom uden store problemer via fly fra Koh Samui (som har en vanvittigt flot lufthavn). Vi bor på Roof View Place, hvor vi har en dejlig altan med udsigt ud mod byen.
    Første dag tog vi en tur rundt i byen, da en venlig fremmede hjalp os med at finde vej. Han hjalp sågar med at praje en tuk-tuk, der ville køre os rundt til forskellige templer. Ved første tempel så vi Big Buddha som er en flot statue af budhha (hvilken ved vi ikke). Derefter stod turen på lucky buddha, der var et lille sted med, der lignede noget fra et loppemarked, hvilket virkede lidt mistænkeligt. Her kom en mand og fortalte om et andet tempel og et sted, der lå lidt uden for byen, som solgte kvalitetstøj til en god pris. Ikke mærkevarer, men bare lækre varer der var skræddersyet og i denne uge var der et særligt godt udvalg. Her blev vi ekstra misundelige, da den første mand, der hjalp os havde snakket om samme sted dog ikke så detaljeret. Vi fortalte vores tuk-tuk kører at vi gerne ville blive sat af ved et stort shopping center og efter lidt modvilje gik han med til det. Da vi kom i gang med at køre spurgte vi hvor han kørte os hen sagde han at han lige skulle forbi stedet med billigt tøj, da der også var billig benzin. Her valgte vi at hoppe ud af tuk-tuk'en hvilket gjorde chaufføren meget sur, da vi nu havde kostet ham en masse penge. Vi gav ham hvad der svarede til 15 kr og han kørte sur videre. Efterfølgende har vi googlet stederne og det var det helt rigtige at hoppe af da vi ellers var blevet kørt til et gudsforladt sted hvor de ville prøve at snyde os.
    Om aftenen spiste vi på Khao San Road og fejrede derefter max' føsdag på Baiyoka Sky Bar, hvor vi fik en drink. På vejen derhen sad vi 5 i en tuk-tuk og fik på turen hilst en gang på politiet, der dog var ligeglade med hvor mange vi var.
    På anden den var vi forbi the grand palace, der desværre ikke var åbent så vi tog forbi Wat Pho (sleeping buddha) og gik derefter en god tur igennem byen for at opleve stemningen. Maden er endnu billigere her end den har været tidligere særligt når man spiser på deres gadekøkkener. Vores frokost kostede 40 baht (8 kr) og var rigtig lækker. Om aftenen spiste vi endnu en gang på Khao San Road, denne gang på en balkon med udsigt udover vejen. Her drak vi sammen med en masse, der hed Chang inden vi tog videre ned ad vejen til en lang ø.
    På den tredje dag besøgte vi Central World Plaza, der er et kæmpe center. Her købte vi alle mindst 1 bog, så vi var klar til de kommende dage og uger. Om eftermiddagen fik vi en lille morfar pga. vores voldsomme søvnunderskud i ugen op til. Om aftenen spiste vi igen på Khao San Road med udsigt udover vejen. Efter dette smuttede vi videre ned ad gaden fra sted til sted.
    Dagen efter ankom Sara for at tage over for Mathias, der drog mod Danmark 1. februar. Da Sara var ankommet brugte vi dagen på at gå en god lang tur i Bangkoks gader og var undervejs inde på et kunstmuseum og inde i to templer. Aftenen gik med god mad og efterfølgende et smut til Patpong distriktet, hvor vi så noget bordtennis (ahem...).
    Dagen efter sagde vi farvel til Mathias inden han skulle på en 13 timer lang flyrejse mod Danmark. Derefter tog vi igen forbi the grand Palace, men måtte opgive pga. en absurd mængde turister og en muligvis lidt for svag viljestyrke. Efterfølgende gik vi rundt i byen og var et smut forbi et center, hvor vi fik en dejlig is inden turen gik mod lufthavnen for at flyve mod Siem Reap i Cambodia. Vi er netop ankommet til Mad Monkey Hostel i Siem Reap, hvorfra vi tager ud mod Angkor Wat i de kommende dage.

Da vi ikke har så mange billeder fra Bangkok pga vores frygt for lommetyve, er de sidste tre billeder fra Siem Reap.