Satellite
Show on map
  • Dagdienst, zaterdag.

    February 8, 2020 in the Netherlands ⋅ ☁️ 11 °C

    Vandaag en morgen vroege diensten.
    Is weer eens wat anders, andere tijden en andere dynamiek.
    Om 5.30 gaat de wekker.
    Beetje vroeg maar ik heb mijn tijd nodig.
    Als ik om 7.00 op " kantoor" kom is er niemand.
    Pas om 7.10 komt mijn collega van de nachtdienst.
    Zij is op afdeling R geweest omdat daar de nachtdienst ziek was geworden en zij die naar huis heeft gestuurd.
    Ik krijg de bijzonderheden over gedragen en wens collega een goede " nachtrust".
    Als ik alle bijzonderheden van de cliënten heb gelezen in het EKD ga ik mijn rondjes lopen.
    Op afdeling WB is vrijdag een nieuwe client opgenomen.
    Een 83 jarige man.
    Dhr is van de trap gevallen, op zijn rechterkant.
    Daardoor heeft dhr licht tijdelijk hersenletsel opgelopen, een breuk in zijn schouderblad en tijdens opname in het ziekenhuis ook nog een longontsteking.
    Dhr is ook bekend met hartfalen.
    Dhr is opgenomen om verder te herstellen en weer naar huis te gaan.
    Als ik op de afdeling kom spreekt de verzorgende mij aan.
    Ze vertrouwd het niet.
    De controle's zijn goed maar dhr is futloos, benauwd en vind zelf dat hij te vroeg uit het ziekenhuis is ontslagen.
    Ik ga bij dhr kijken, samen met collega.
    Dhr geeft aan dat hij benauwd is, is ook te zien en te horen.
    Verder heeft hij pijn, voornamelijk aan de rechterkant waar hij op gevallen is.
    Omdat de controles niet afwijkend zijn besluiten we om vandaag geen actie te ondernemen behalve extra pijnstilling.
    Als mijn collega van de late dienst komt overleg ik met haar en zij zal dhr ook observeren.
    Om 15.30 zit mijn dienst er op.
    Read more