Farväl-turné och nervositet

September 13, 2016 in Sweden ⋅ ⛅ 19 °C

Dagen med stort D är här.
    I skrivande stund sitter vi på Starbucks på Arlanda och ska boarda om 20 minuter. Vi kommer mellanlanda i Amsterdam och sedan Madrid innan vi når Lima kl 05 imorgon.

Vår farväl-turné startade för två veckor sedan då Fredrik avtackades på Södersjukhuset för sin insats där under sommaren. Därefter bar det iväg till Dalarna för några farväldagar med familj och släkt. Sen har vi varvat vänner och familj här i Uppsala och Magdalena har tackats av på Ica. Supermysiga dagar har det varit med andra ord!

Vi har även storstädat lägenheten i etapper, med lite sista-minuten-hets-skurning nu på morgonen. Den har nog aldrig varit så ren som nu :) därför är den nog i väldigt bra skick för en hemkomstfest som heter duga :):)

Nervositeten har varit på låg nivå länge, mest för att alla andra varit oroliga och insett vad vi ska göra medan den inte slagit oss förens nu i helgen vad som kommer hända. Nervositeten har uttryckt sig i både illamående, pirrighet och virrighet. Till exempel har Fredrik använt kylskåpet som ett diverseskåp istället och råkat ställa elvispen där och försökt micra vatten för snabbkaffe, vilket inte gav önskat resultat.

Vi ska även introducera vår resekompis Justus som vi fått av Moa. Det är ett litet får som hänger på Magdalenas ryggsäck. Han kommer följa med under resans gång och kommer förhoppningsvis inte vara lika vit när vi kommer hem igen :)

/M&F (och Justus)