NFL

October 16, 2016 in the United States ⋅ 🌧 16 °C

Dags för en av usa-resans höjdpunkter: NFL-match mellan Oakland Raiders och Kansas City Chiefs. Massor av trafik som vanligt och dessutom så illa spöregn att vi knappt såg framför bilen. Vi lyckades komma i tid iallafall (efter en liten felkörning) och det det rätt uppstyrt när vi kom till arenan Coliseum i Oakland. Vi betalade 300 kr för att stå på en lerparkering med 10 minuters gångavstånd till arenan. Spöregnat eskalerade och vi utrustade oss med regnjacka, poncho och vandringsskor. Väl på arenan eskalerade vädret ytterligare till hagel (!?) men som tur var inte höll i sig så länge. Vi var många tappra människor som stannade till slutet av matchen trots att hemmalaget förlorade ganska stort. En spännande upplevelse trots omständigheterna! Tyvärr blev Fredriks mobil fuktskadad under matchen så vi har delat på Magdalenas mobil den senaste veckan. Nu har vi dock fixat en extratelefon tills vidare :) Efter matchen körde vi till Sacramento för att övernatta och ladda batterierna inför resan mot Lake Tahoe dagen efter.Read more