Moskou

May 12, 2017 in Russia ⋅ ⛅ 4 °C

Oh Moskou, je hebt het ons niet makkelijk gemaakt! We konden het Rode Plein en al haar moois een paar dagen niet bereiken vanwege de 9 mei viering (Soort bevrijdingsfestival hier), we raakten zo'n twee à drie keer per dag doorweekt door regen en sneeuw en bij de metro hebben ze net een ander systeem dan normaal en zijn alle haltes alleen in het Russisch te lezen.. Maar die metro is is wel een leuke beleving! Het is een enorm diep metrostelsel en om een perron te bereiken sta je soms wel vijf minuten op een roltrap de diepte in. Een kaartje kost echt niets en de stations zijn echt heel erg mooi. Op het Rode plein zagen we de prachtige Saint Basil Cathedral. Toch wel hèt plaatje dat ik altijd voor ogen had als ik aan Rusland dacht. In deze kathedraal gingen de tsaren en tsarina's uit mijn boek 'The Romanovs' naar de mis en het was heel bijzonder daar even binnen rond te lopen. Moskou staat vol met imposante gebouwen en kerken met gouden en fel gekleurde koepels. En nu de zon wat meer gaat schijnen kunnen we daar nog meer van genieten! Vrijdag gingen we naar de Danilovsky food market, met stalletjes vol groenten, fruit, grote vissen, geurende broden en de lekkerste eetstalletjes waar jens een gigantische kom Pho voorgeschoteld kreeg. Op naar het weekend; op naar de wodka bar 😉Read more