India
Punnamada

Autofahrt von Kochi nach Alappuzha

October 14, 2023 in India ⋅ 🌧 25 °C

Auf unserer Autoreise gab es wieder ganz viel spannendes zu sehen.
      In Alappuzha sind wir jetzt seit Mittag bis Morgen früh auf einem Hausboot unterwegs. Wir haben dann noch auf einem Motorboot die Dörfer am Fluss besucht, die nur per Boot zu erreichen sind.
      Zum Znacht durften wir ein candle light dinner mit vielen indischen Köstlichkeiten und wahnsinnig leckerem Fisch geniessen.

Backwaters of Kerala

February 20, 2016 in India ⋅ 🌙 29 °C

Alleppy staat ook wel bekend als het Venetië van India. Door het stadje lopen diverse kanalen en net als in Venetië is het de bedoeling om zoveel mogelijk toeristen in een bootje te krijgen. De eigenaar van ons hotel vertelt ons enthousiast over de backwaters. Het schijnt dat Nederland en Alleppy de enige plekken ter wereld zijn waar onder zeeniveau wordt geboerd. Wanneer we 's morgens in het bootje stappen zien we inderdaad een netwerk van kanalen omringd door kleine dijkjes met daarachter weilanden. Het doet ons denken aan thuis en we vragen ons af of dit allemaal door de Nederlanders is bedacht. De wilgen zijn echter vervangen door palmbomen, de spijkerbroeken door linnen doeken en de graslanden door rijstvelden. We krijgen een sneakpeek in het leven van de lokale bevolking dat zich aan, in en op het water afspeelt. Er wordt kleding gewassen, een bad genomen, gevist (zowel met een net als met een simpele bamboo hengel), eten klaargemaakt en bijgekletst. Na de late lunch bij onze schipper thuis, waar we de thali met onze handen hebben gegeten, worden we naar de homestay gebracht. Het blijkt een schattig huisje te zijn met een glazen pui dat uitzicht geeft op het meer. Onze Franse vrienden (uit Varanasi) wachten ons hier op en met een vers glas kokoswater proosten we op Kerala. Tijdens het avondeten, bestaande uit lokale kleine visjes, wordt de hitte van de dag weggespoeld door een verfrissende tropische regenbui.Read more

Van Alleppy naar Varkala

February 21, 2016 in India ⋅ 🌙 29 °C

We worden 's morgens wakker door een laag brommend geluid. Het is een "houseboat" die voorbij komt tuffen en daarmee de heerlijke stilte verbreekt. Een stilte die zeldzaam is in India. We genieten van een relaxte ochtend voordat we op de ferry terug stappen. We halen onze rugzakken op bij het hotel in Kochi en pakken op de bonnefooi de motorriksja naar het treinstation. We hebben besloten om samen met Mae en Damian voor een paar dagen naar Varkala te gaan, en we kunnen vrij snel de trein in. De trein zit echter bommetjevol dus proberen we een klasse hoger een plekje te vinden. Dat lukt, maar het betekent dat we twee uur op het bovenste bed moeten zitten - de plek waar de overige reizigers alleen hun bagage proppen. Gelukkig is het maar 30°C ;) In Varkala aangekomen vinden we een hotel met een heerlijk dik matras (het zijn de kleine dingen die het doen) en drinken een cocktail bij de ondergaande zon. We lopen nog een stukje verder en zien een industrieel ingericht Italiaans restaurant met een (maar) 4 pagina tellende menukaart en westerse bediening; jackpot! Het blijkt de beste pizza te zijn die we de afgelopen 2 maanden hebben gegeten.Read more

Punnamada