Japan
Takanosu Yama

Akiu, onsen en waterval. Sendai karaoke

July 26, 2023 in Japan ⋅ ⛅ 32 °C

Wat doe je in Japan als het 30+ graden is? Uiteraard naar een nog heter bad gaan! Vanochtend gestart met een onsen in Akiu. Bij hotel Zuiho is het mogelijk om een 'day trip' te boeken. Zo kun je als niet hotelgast toch gebruik maken van hun onsen.

De onsen is volgens Japans gebruik netjes gescheiden voor mannen en vrouwen. Rogier met Sander en Christiaan aan de ene kant (blauwe vlaggetjes) en Yvonne aan de andere kant (rode vlaggetjes). Na ongeveer anderhalf uur van de warme baden binnen en in de open lucht te hebben genoten waren we klaar voor het volgende avontuur. Badtemperaturen van 40+ graden zijn uiteindelijk voor een beperkte tijd acceptabel.

We zijn doorgereden naar de Akiu waterval, met de verwachting dat die gezien de warmte en weinig regen een kleine stroompje zou zijn. Niets was minder waar! Een mooie waterval en vanaf het uitzicht platform zagen we aan de voet van de waterval mensen lopen. Na een wandeling van 20 minuten konden wij ook onze voeten in het koele water steken en genieten van het uitzicht en de natuur.

Na een tijdje ontspannen bij de waterval was het tijd om weer omhoog te lopen. Dit was met de hitte toch aanzienlijk uitdagender dat het omlaag wandelen. Een korte tussenstop bij een barretje zorgde rust. Koud water en mochi met rode bonen saus erover was een fijne onderbreking om weer op temperatuur te komen.

Bij de auto aangekomen was het weer tijd om terug te keren naar het hotel, even te douchen en iets te eten te zoeken. Dit zijn we voor ramen gegaan, wat een erg lekker maaltijd was.

Na de kinderen te hebben toegestopt in het hotel zijn we nog een paar glaasjes sake wezen drinken. Gezellig in een bar niet al te ver van het hotel. Op de terugweg kwamen we langs een 24 uurs karaoke gelegenheid... Je kunt natuurlijk niet naar Japan gaan en geen karaoke doen!

Karaoke was een succesvolle afsluiting van de dag. Morgen rustig aan en een dagje strand!

Takanosu Yama, 鷹の巣山