Satelliitti
Näytä kartalla
  • Päivä 7

Sukulu (B, C, D, F, L)

11. elokuuta 2023, Sambia ⋅ ⛅ 25 °C

In de ochtend moesten er 3 golden wildebeesten (gnoes) verplaatst worden naar een ander gebied. Op het gedeelte waar ze stonden waren inmiddels te veel dieren waardoor de hoeveelheid parasieten en dus zwakke dieren te hoog werd. Toen we wilden vertrekken stonden net de buffels voor ons verblijf. Er moesten nog steeds een paar buffelkalfjes gedart worden, maar toen we hiermee gestart waren een paar dagen geleden, raakte de kudde natuurlijk in paniek en waren ze niet meer te vinden. We hebben vandaag toen ze hier voor stonden te eten dus gelijk onze kans gegrepen en er weer eentje gedart en behandeld.
    Daarna op naar de 3 golden wildebeesten! Aangezien ze alleen verplaatst moesten worden en het er meer waren, hebben we deze met een net boma geprobeerd te vangen. Ze krijgen dan alleen sedatie ipv volledige anesthesie. Maarja, die beesten zijn ook niet dom en rennen echt niet zomaar een net in. Ook niet na een aantal keer verplaatsen van het net. Het is namelijk van belang dat de wind niet van voren komt. De dieren ruiken je dan te vroeg waardoor ze weten wat er speelt. Aangezien ze niet zo makkelijk het net in renden, moesten we ze achterna zitten met de auto. Dat was pas een avontuurlijke trip! We gingen keihard, maar gelukkig geen gewonden dit keer 😉
    In de middag na de lunch hadden we een wat schoolse middag. Eerst 2 lectures, daarna nog geoefend met de dartgun en nog 2 casussen uitgewerkt.
    Daarna was het tijd voor een douche, want er liep een teek over me heen. Even checken of ik nog meer van die vieze meelifters had, maar dat viel gelukkig mee.
    In de avond nog lekker gegeten (incl lekkere chocolade taart, zie Cath) en daarna nog een night safari! Wel dieren gezien, maar geen nieuwe voor op het lijstje en helaas ivm het licht ook geen foto's. Best lastig spotten in het donker maar het was weer erg leuk!
    Lue lisää