Op zoek naar plekkie in Tours

June 1, 2019 in France ⋅ 14 °C

Tussendoor hebben we gezocht naar goede overnachtingsplek, het blijkt gigantisch druk in Tours vandaag. Ons oog valt op een camping in Tours-Zuid. Even, terwijl we in de schaduw staan, bellen leert dat ze geen enkele accommodatie vrij hebben. Plaats voor de tent is geen probleem. Prima, wij weer verder fietsen. We schatten rond een uur op de camping te kunnen zijn, hopelijk zijn er voldoende bomen. Rond half twaalf nog maar een keer bellen na realisatie dat de receptie van een Franse camping nog wel eens dicht is tussen de middag. Inderdaad, tussen twaalf en half drie is de receptie gesloten. Maar geen punt, zegt de dame aan de telefoon, ga gerust naar binnen met jullie fietsen, zoek een plekje uit en kom na half drie maar afrekenen. Goed dat we even gebeld hebben. Zo rond kwart voor twaalf moeten we van ons spoor af. De camping ligt in het zuiden van Tours en als we het spoor volgen rijden we zo'n 10 km om. Het is vast een mooiere (en rustige) route maar bij deze temperaturen gaan we toch voor korter. Google maps stuurt ons gelijk een hele drukke weg op en na wat uitgeprobeer op de navigatie geeft die ons een redelijk fietspad. Voor even want al snel toch de drukke weg. Het kan klaarblijkelijk niet anders. Op een hele drukke brug passeren we de Loire! Achter Mario een stukje skyline van Tours, achter Jolanda de bomen bij de camping.
    Om een uur zijn we op de camping, even zoeken naar goede plek, even een picknicktafel verplaatsen en rustig in de schaduw lunchen. Als de plek voor de tent in de schaduw komt wordt deze, na het rechtmaken van de haringen, opgezet. Vandaag 74 km gefietst.