Naar kathedraal in Tours

June 1, 2019 in France ⋅ 29 °C

. Tegen drie uur gaan we betalen. Nog weg meer uitrusten, al lijkt het of het minder zwaar is om te fietsen dan om aan zo'n picknicktafel te zitten. Tegen vijf uur Tours in, er is een fietsvriendelijke route over een soort recreatie-eiland. Veel mensen, veel mensen van Afrikaanse komaf en weinig vriendelijke blikken. Na het eiland eerst hoogbouw, dan een wat oude wijk en dan via de busbaan (fietsers moeten op dat stuk op de busbaan) het centrum in. Bij het begin is meteen het Office de Tourism. We scoren meteen een mooie stempel. We willen dan even door het centrum lopen maar met de 2 tassen die we het meegenomen (met de belangrijkste spullen) vinden we dat toch te zwaar, dus rustig lopen met de fiets aan de hand. De kathedraal is indrukwekkend.
    De dame die bij de informatiestand in de kathedraal zit vertelt dat de kathedraal een andere stempel heeft dan het Office de Tourism, die willen we natuurlijk ook. Dan gaan we even rustig in de kathedraal zitten. Toch wel een bijzonder momentje.
    Dan is het tijd voor een wijntje. We lopen richting wat wij vermoeden dat het centrum is. Wat een heksenketel. Mega veel voetgangers die nergens op letten, dure winkels met woninginrichting, kunst, trendy kleding enzovoort. We willen een beetje uit de drukte en komen op een rustig pleintje met een barretje waar we een heerlijk lokaal wijntje drinken.

Boekje 1 (van 3) van de Jacobsroute hebben we voltooid!!! 894 km in 13 dagen, we zijn trots op onszelf. We gaan zo het centrum in voor een stempel, lichtjes cultuursnuiven en eten. Xxx
    Soms maakt wijn je helderder: totaal 968 km 😅😂😂😂
    De glazen worden chiquer