Satellite
Show on map
  • Day 33

    Granada

    June 18, 2016 in Spain ⋅ ☀️ 24 °C

    Vanmorgen omstreeks half 9 vertrokken voor een rit van ongeveer 360 km naar Granada. De reis ging hartstikke voorspoedig. We merken dat de kids inmiddels gewend zijn om van plek naar plek te reizen. Ons vaste ritueel is om de avond vantevoren de boel af te breken en bij het opstaan de kids in de auto te zetten met een filmpje aan. Dat vinden ze prima en wij kunnen de laatste rotzooi opruimen en de caravan aanhaken. Wat een geweldig apparaat is die mover trouwens! Lekker met de afstandbediening in de hand heuvel op, heuvel af, los zand, grind, het maakt allemaal niks uit.

    In Granada zitten we inmiddels op een klein knus campinkje, met 45 plaatsjes! Net ff wezen eten, ik, Jorrit bestelde de Carnes a la plancha. Vlees van de steen. Kreeg ik me toch een bord met rauw vlees voor voor mijn neus, op een bedje van sla. Dit is niet te vreten dacht ik, carpaccio van centimeters dik rauw vlees en kreeg het al Spaans benauwd. Met bijbehorende zweetpareltjes op mijn voorhoofd.
    Komt de serveerster een paar minuten later met een gloeiendhete, sissende steen, om het vlees op te braden!!! Hele bediening in een deuk natuurlijk, inclusief de erbij gehaalde eigenaar...

    Morgen gaan we de Alhambra bezoeken. DE bezienswaardigheid waarvoor iedereen naar deze plek afreist. Foto's volgen!
    Read more