Altea, Spanje

June 28, 2016 in Spain ⋅ 🌙 24 °C

Dit rit van Granada naar onze nieuwe bestemming Altea was prachtig. Deze begon met een enorm gebergte, de Sierra Nevada, waar we doorheen reden. Hoge bergen, waarvan sommige toppen nog bedekt waren met sneeuw. Dit ging over in een omgeving die ons deed denken aan de Grand Canyon. Gigantische rode klei-achtige heuvels, met diepe groeven van de droogte. In enkele bergen waren huizen in het gesteente gebouwd. Deze rit van bijna 500 km komen we zo waar 1 camper en 1 caravan tegen. En ja hoor... allebei Nederlanders... Wat een reislustig volkje zijn we toch!

De camping in Altea is direct gelegen aan een mooi kiezelstrand. Het kiezelstrand bevalt ons goed! Senna zit niet binnen 1 minuut compleet onder het zand zitten en aan Max hebben we geen kind, want hij is verslaafd aan het gooien van steentjes. Wederom veel Nederlandse pensionada's die zo'n beetje het hele jaar in dit heerlijk warme microklimaat vertoeven. Bij de caravan vermaakt Max zich goed met voeren van brood aan de vele duiven op de camping, die helaas ook regelmatig wat kak als dank achterlaten op onze spullen. Tot grote ergernis van onze 'gezellige' Belgische overburen, die geen woord met ons gewisseld hebben.

De laatse dag hebben we super mooie watervallen bezocht, zo'n 20 km landinwaarts. Nu trekken we rustig aan richting het noorden, op naar Frankrijk. We zullen de vriendelijke Spanjaarden (en vriendelijke prijzen :) gaan missen, maar we hebben heel veel zin in Franse kaasjes, wijntjes, etc en natuurlijk het weerzien van onze familie in Entrechaux!