Lavlandet i Chitwan

March 11 in Nepal ⋅ ☀️ 24 °C

Så er vi tilbage i Kathmandu - og har igen mere stabilt internet - efter nogle begivenhedsrige dage i junglen 🦏🐒🇳🇵

I forgårs (mandag) havde vi vores sidste dag på selve trekket. Her stod vi tidligt op, og vi fik endnu engang mulighed for at nyde vores morgenmad med solopgang over bjergene; det kunne man altså godt vænne sig til 😉🌄

Herefter gik vi nedad i ca. 3 timer, og da vi næsten var nede, var vi heldige at se en større flok aber 🐒

Da vi kom helt ned, havnede vi i udkanten af en større landsby, hvor vi skulle samles op i en jeep, som skulle tage os til vores homestay i Chitwan. Vi fik sagt farvel til vores skønne guider, og vi drog mod 'hotellet'. Her boede vi noget pænere end i bjergene, selvom vi måtte dele badeværelset med en flok myrer; men okay, det var trods alt bedre at have et badeværelse med toilet og myrer fremfor at have et hul i jorden 🐜🚽😅

Efter at have hvilet os lidt på værelset, skulle vi atter ud og opleve noget. Denne gang stod aftenen i kulturens tegn, hvor vi kom hjem til en lokal familie, hvor vi skulle være med til at lave nepalesisk aftensmad. Maden blev formidabel, og efter maden skulle vi åbenbart lære at danse traditionelle danse fra lavlandet 😅 Dansene er typisk for kvinder, men Andreas fik ikke lov til at slippe 👳🏻‍♀️ Vi havde begge svært med at følge med i dansene, men sjovt, det var det!