Dage i Ho Chi Minh City

April 19 in Vietnam ⋅ 🌙 30 °C

Togturen til Ho Chi Minh City (HCMC), blev en lang tur. Åbenbart havde der nogle dage forinden været et jordskred, der fik en tunnel på togruten til at kollapse. Vi skulle derfor køre noget af vejen i bus, hvorfor vores 20 timers togtur snarere tog 24 timer 😴🚂

I HCMC har vi brugt dagene på at gå byen tynd (eller, i hvert fald distrikt 1). Byen er en rigtig storby, og den står i skærende kontrast til landsbylivet, som vi oplevede i Sapa. Her er der indkøbscentre med forretninger såsom Gucci, Chanel og Louis Vuitton; Og nåhr ja, en Jysk (fint skal det være!) 😂

I selve HCMC er der ikke vildt mange vigtige seværdigheder og turistattraktioner; det helt store must-see er byens krigsmuseum, som gav et rigtig godt indblik i Vietnamkrigen 🪖

Udenfor byen er der dog en del seværdigheder/oplevelser, men de kræver lange dagsudflugter. Dem har vi dog valgt at have til gode til en anden god gang, da det har været bagende varmt. Andreas er desuden stadig ikke er helt ovenpå: og så er det altså rarere at kunne styre tempoet selv ☺️

Vi besluttede derfor, at dagene i HCMC skulle stå i madens tegn. Det mål har vi taget yderst seriøst, og vi har virkelig fået spist os igennem HCMC; og hold nu op, hvor er der meget lækker mad i den her by 😋

Som prikken over i'et havde vi på forhånd bestilt bord til en Michelin restaurant (Anan Saigon) til vores sidste aften på vores rejse. Maden var inspireret af Vietnamesiske retter fra hele landet, og så havde kokken givet egnsretterne et godt og grundigt gourmet-twist. Maden var virkelig god, og det var en rigtig dejlig måde at markere vores sidste aften på turen 🙏🏻

I dag slår vi primært tiden ihjel, for vi flyver først omkring midnat. Men hey! Så har vi en glimrende undskyldning for at fortsætte vores madeventyr 😎😉