Joined November 2018 Message

Vinsmagning på et ægte chateau

September 23 in Macedonia ⋅ ⛅ 18 °C

Makedonien er ikke et land man har hørt meget om i vinsammenhæng, men de har faktisk en udmærket vinproduktion. Efter at have googlet vinture og kun fundet nogle til 100 euro per pers, fik den gode idé at selv booke en tid på det nærliggende slot Chateau Kamnik, og få vores taxamand til at køre os derud. Således slap vi med 15 euro per pers plus 6 euro for taxa. Og det bedste af alt: det var kun os og ingen andre. Vi følte og som konger der vi blev modtaget udenfor slottet og vist rundt, og vi fik også en bonussmagning med så vi smagte 6 vine istedetfor 5. Den dyreste vin serveres på en Michelin restaurant i London, og kan fås her hjemme for 700 dask.Read more

Sidste spa

September 23 in Macedonia ⋅ 🌙 11 °C

Så fik vi de sidste timer i spaen og nu helt rene og fine. Det bliver svært at undvære den daglige tur i det tyrkiske dampbad og den lille lur på vi de opvarmet liggestole.

Sidste nat på Bushi

September 23 in Macedonia ⋅ ⛅ 10 °C

Vi skal flyve til Danmark, tidligt i morgen. Den sidste uges tid, har vi boet på Bushi hotel midt i Skopjes gamle Ottomanske bazar. Vi har under vores ophold, bemærket noget ganske særligt ved netop dette hotel. Personalet siger aldrig nej.Read more

Pivnica An

September 22 in Macedonia ⋅ 🌙 10 °C

Vi har spist meget god mad, på vores rejse. Ikke mindst på grund af prisniveauet. Vi kom til at fundere over hvorfor f.eks pizza er så meget bedre hernede, end der hjemme. Vores umiddelbare konklusion er at i Danmark forsøger man at lave dem billigst muligt, hvor man her forsøger at lave dem bedst muligt.
    Noget af det mest autentiske vi har fået var på det hyggelige beerhouse An (pivnica).

Kløften

September 22 in Macedonia ⋅ ☁️ 15 °C

Efter en hård og til tider farlig færd gennem kløften, venter vi på vores private chauffør på en café. Vi har tit oplevet herreløse katte som tigger på spisesteder. Men her er det en vild ræv som stikker næsen forbi.Read more

Matka

September 22 in Macedonia ⋅ ☁️ 14 °C

Vi er på udflugt i Matka kløften. Der er populært at sejle ind i kløften, men vi vælger den hårde tur og hiker ind. Det er dog ikke alle steder at stien er lige god og sikker.

Maria Larsen

Synes det ser temmelig farligt ud 😳

9/23/21Reply

Museum om den makedonske frihedskamp

September 21 in Macedonia ⋅ ⛅ 18 °C

Efter at have ledt efter den makedonske historie uden at finde den på museerne, lykkedes det endeligt at finde et 5 stjernes museum. Museum of Macedonian struggle er et virkelig flot museum, meget gennemført og og stilfuld indretning. Som med de mange statuer byen har, var der hundredvis af voksfigurer af gamle helte fra revolution og frihedskamp, samt virkelig mange malerier der illustrerer det samme. Her var ikke sparet på noget. Vi skulle tilogmed have taget temperaturen inden vi måtte komme ind. Så har vi også prøvet det...Read more

Moder Theresa

September 21 in Macedonia ⋅ ⛅ 23 °C

Det er lidt obligatorisk at besøge mindes-huset for moder Theresa, som er født i Skopje. Det er en lille men ganske fin og rørende udstilling, som tilmed er gratis. Bonus info: der var flere til Theresas kanonisering, end til Trumps indsættelse.Read more

Tomme udstillinger

September 21 in Macedonia ⋅ ⛅ 21 °C

Vi har besøgt et par virkelige kedelige museer her i Skopje. Først på det makedonske national museum, som ligger lige overfor vores hotel. Her til formiddag valgte vi så museum for moderne kunst. Begge steder ser rigtig flotte ud udefra og først indenfor afsløres det at 95 % af udstillingerne er lukket.Read more