Kyrgyzstan
Aktash

Son-Kul Noordzijde/Соң-Көл

June 11, 2022 in Kyrgyzstan ⋅ ⛅ 18 °C

De eindbestemming van de dag was voor het eerst al te zien vanaf het startpunt, namelijk de overkant van het Son-Kul meer. Hoewel zwemmen ook een goeie workout was geweest, en in theorie ook korter, ben ik toch weer op de fiets gestapt.
      We waren om 12:00 al op de bestemming, waar we een hele lekkere lunch kregen. In de yurts woont een familie met vier kinderen. Na de lunch ging opeens iedereen voor een middagdutje, dus ik heb wat gelezen. Uit het niets verschenen er opeens twee kinderhoofdjes in de deurpost van de yurt, wat eindigde in een hele middag voetballen, frisbeeën en fietsen.

In de avond kwam er nog een ladinkje toeristen aan in een bus, het bleek een tweedaagse tour vanuit Bishkek. Naast de paar Kirgiezen die een beetje buiten beeld bleven, waren er twee Duitse vrouwen, een Noor en een Amerikaanse van Indiase afkomst, en we hebben de hele avond rondom een barbecue gezeten. De Noor en de Amerikaanse werken allebei voor de VN, dus dat was heel erg interessant! Ook was er nog en Koreaan die in Osh woont, en we hebben afgesproken uit eten te gaan als ik daar ben.

Nog geen bereik, dus nog geen diploma.

Gefietst: 52 km.

Aktash, Акташ