Corcovado National Park

November 17, 2023 in Costa Rica ⋅ 🌧 24 °C

Vandaag heel vroeg uit de veren! En als ontbijt, regen regen regen. Om half zeven wagen we ons op ons bootje dat ons op een uurtje naar Corcovado national park moet brengen. De heenvaart lijkt op een scène uit The Perfect Storm! Een zeer wilde oceaan en elke minuut een emmer zeewater over u krijgen is geen pretje. De fun is er snel af en het uur duurt uuuuuren... Eindelijk aangekomen in wat het mooiste natuurpark ter wereld moet zijn. De verwachtingen zijn hoog! De hike brengt ons doorheen de jungle en al snel spotten we, vogels, uiteraard, waaronder de toekan, maar ook neusberen, soort van capibara's, krokodillen, spinnen, slang, zwijntjes, een tapir, aapjes waaronder de squirle monkey, de spider monkey, de marcel uit friends (kapucijn) en de brulaap. Door het slechte weer en de donkerte in de jungle is het helaas heel moeilijk om iets op foto vast te leggen... Smiddags krijgen we nog lunch in het park en dan terug het bootje op huiswaarts. Gelukkig is het weer wat gaan liggen en de zee iets rustiger. Onderweg komen we ook nog een parend zeeschildpaddenkoppel tegen. Eens aangekomen kruipen Ellen en ik meteen onze bar in, what else. Normaal ging ik meteen Kayakken maar had dit gisteren al geannuleerd. Ik was er niet rouwig om ondanks het slechte weer maar volgens Yves was het toch meer dan de moeite! s'avonds gaan we nog met zen allen uit eten wat altijd een gezellige bedoening is. Nu weer op het terras blogje aanvullen en naar bed. Hopelijk morgen beter weer, al vrees ik er voor, want dan gaan we snorkelen rond Isla del Caño.Read more