Op naar Monteverde cloudforest.

November 22, 2023 in Costa Rica ⋅ ☁️ 18 °C

In de voormiddag doen we nog een wandeling in Manuel Antonio national park. Op zoek naar diertjes... We vinden wat krabben, leguanen, aapjes, vogels, een slang, eekhoorn,... Maar wat we vooral hoopten te zien was de luiaard. Normaal heel slecht te zien want ze zitten meeste van de tijd heel hoog in de bomen waardoor ze amper te spotten zijn. Tot er plots ineens voor ons ene naar beneden kwam voor zen grote boodschap. Echt een mega traag en mega schattig beestje! Mission accomplished en de dag is goed. Als lunch halen we nog ergens broodjes op en daarna op weg naar Monteverde. Het is een lange rit van 5u en het landschap verandert naar prachtige begroeide bergen waar de wolken rustig in vertoeven. Ze noemen het niet voor niets hier cloud forest. Net voor aankomst ff uitgestapt voor een zonsondergangfoto, prachtig! Aangekomen en gesetteld in onze kamer voor 1 nachtje en hop naar het diner. (Ben hier veel teveel aan het eten, smorgens, smiddags en savonds dus thuis de broeksriem aan.) Yves en ik delen een ajuinsoep met gratin over. Iets wat je zou verwachten op skiverlof maar hier in de bergen is het ook wel wat frisser dus smaakt goed. Daarna een pikant steakske, mmmm! Nog even het eten laten zakken en even door het dorpje voor ik het bed in duik. Slaapwel! ps: morgen ziplinen! 🤗Read more