衛星
マップで表示する
  • 日11

Rio Celeste

2023年11月25日, コスタリカ ⋅ 🌧 26 °C

Vandaag weer op tijd uit de veren. Ontbijten en een uur en half rijden richting de waterval van Rio Celeste. En hoe kan het ook anders, vanaf we uit het busje stappen begint het te regenen. 😔 Het werkt op 1 of andere manier op den duur wel op het humeur maar we amuseren ons altijd wel als groep dus we maken er het beste van! Over de rivier: Rio Celeste dankt zijn naam aan de intens blauwe kleur van het water veroorzaakt door de mineralen sulfaat en calcium carbonaat. De lokale bewoners geloven echter dat de rivier zo blauw werd nadat God hemel blauw had geverfd en zijn kwasten in de rivier uitspoelde. Normaal ziet het water er dus super blauw uit maar door de regen is het effect zo goed als weg. Aan de monding waar het water elkaar tegenkomt is het verschil wel nog enigszins goed op te merken. De wandeling heen en weer is best weer pittig en de geur onderweg van zwavel / rotte eieren is minder aangenaam. Smiddags gaan we ergens in een klein restaurantje langs de weg eten, traag gegaard varkensvlees, echt weer heel lekker. We spotten er ook weer veel kleine kleurrijke vogeltjes. Op de terugweg pikken Yves en ik nog onze verse was op om daarna te douchen en het stadje van La Fortuna in te trekken met Ellen en Daphne. De rest van de bende volgt ons iets later naar een cocktailbar vooraleer we weer de voetjes onder tafel schuiven. Half kieken it is! Na het eten is de pijp uit maar we krijgen met zen allen nog een kleine twerk sessie op de kamer van Elise. We kunnen dus vredig gaan slapen. Morgen een lange rit voor de boeg.もっと詳しく