Tortuguero

November 26, 2023 in Costa Rica ⋅ 🌧 25 °C

Vandaag weer een ritje van 3u richting Tortuguero. Onderweg doorkruisen we heel wat ananas en bananenplantages. Waaronder die van Dole. Het werk roept maar ik weiger te luisteren. We komen aan in Pavona om van hieruit de boot te nemen naar Tortuguero. Hier neemt Guillermo afscheid want die zien we pas morgen terug op een andere bestemming. De boottocht van een uur is prachtig. Onderweg spotten we nog wat leguanen, aapjes, krokodil,.... Tortuguero is echt super authentiek. We lunchen aan het water vooraleer we het zwembad in duiken want jawel vandaag geen regen maar bakken en plakken. Vanuit het zwembad vliegen er ara's enzo over, zien we aapjes spelen,... Paradijs! Tegen valavond gaan we naar het strand op zoek naar de schildpadjes die rond deze tijd geboren worden. Helaas zonder succes. Andere mensen hadden meer geluk en hebben er een 10 tal gespot. Nog even chillen onder de volle maan op het strand alvorens te eten en het bedje op te zoeken. Morgen heel vroeg op voor een kanosafari.Read more