Satellite
Show on map
  • Day 3

    Het wonder van Bernard

    March 18, 2023 in France ⋅ ☁️ 13 °C

    Yess na heerlijk nachtje bijkomen van de reis gaan we naar de kickstart locatie. We krijgen krachtige lessen over wat het verschil is tussen een Christen en een discipel van Jezus en genezing. Tijdens een van de eerste lessen fluistert Kevin, die naast mij zit, dat hij had gebeden of hij dit weekend minstens één persoon persoonlijk mocht dopen. Na de eerste les hebben we een pauze en komt er een man naar me toe waar ik mee begin te praten. Hij blijkt uit Congo te komen, naar Oekraïne verhuisd en vanuit daar gevlucht naar Zuid Frankrijk. Ik vraag hem wanneer hij Jezus heeft ontmoet en hij vertelt dat hij Katholiek opgevoed is en hij Jezus zijn hele leven al kent.
    Als ik ernaar vraag, vertelt hij dat hij alleen als kind gedoopt is en niet als volwassen. Ik vertel hem mijn ervaring en hoe geweldig het is om te doen en vraag hem of hij het nog wel van plan is of helemaal niet. Ik vraag, do you wanna get baptized again? He like, Ja! En I'm like wait, tomorrow? And he is like JA!!
    En dat ik dit gesprek had is nog geen half uur nadat Kevin mij over zijn gebed verteld had! Dus ik vertel hem over Kevins gebed en vraag hem of hij er oke mee is om door Kevin gedoopt te worden en hij wordt helemaal enthousiast! Dus wij lopen samen naar Kevin toe om het hem te vertellen en Kevins ogen worden groot... Hij vraagt nog een keer of hij het goed gehoord heeft en dan vliegt hij onze man, Bernard om de nek en prijst God voor zijn enorme gebedsverhoring!
    Later vertelt Bernard dat de mensen hier in Frankrijk hem al een jaar proberen te overtuigen om gedoopt te worden maar hij nu vandaag op dit moment pas echt een goed gevoel erbij heeft en het graag wil. Wauw, God is good!
    Read more