Miniinn Brunei

August 12, 2023 in Brunei ⋅ ☁️ 31 °C

In de ochtend plonsen Annika en Lynn nog even in het zwembad, Erik is flink verbrand en leest een boek in de schaduw. Daarna weer tassen inpakken en op naar de nieuwe accommodatie met een Dart taxi. Het is een soort hostel maar dan wel met eigen kamers. De ligging is top want het is vlakbij het centrum. Als we zijn gesetteld gaan we op onderzoek uit in de omgeving en lopen richting de Moskee. Het is erg warm en we lopen vol in de zon, wat niet echt een pretje is maar gelukkig heeft Lynn een goed idee. We kopen een paraplu en vervolgen onze route. Om bij de Moskee te komen moeten we een grote weg/rotonde oversteken maar aan voetgangers hebben ze hier niet gedacht. Met enigszins gevaar voor eigen leven lukt het om aan de overkant te komen en komen we aan bij de schitterende Moskee. Na een kort rondje blijkt dat deze net gesloten is dus we kunnen morgen pas terug om de binnenkant te bekijken. We lopen terug via wat winkels (omdat daar airco hangt) en komen in een gigantisch winkelcentrum terecht, ook wel ‘The Mall’ genoemd. We kijken onze ogen uit en omdat het lekker koel is binnen doen we rustig aan. Als we langs de rivier teruglopen zien besluiten we eens goed te kijken of we krokodillen zien. Als we richting de oever lopen schiet er ineens een grote varaan weg van ruim 1 meter lang! Omdat we hier zo op gefocust zijn zien we het kleinere exemplaar even over het hoofd, op 1 meter bij ons vandaan. Erg mooi en gaaf beest. Nog geen krokodil dus maar we komen in de buurt!
    In de avond lopen we naar de nachtmarkt om wat te eten te scoren, dit is een verzameling van allerlei kraampjes waar je erg goedkoop een lekkere maaltijd bij elkaar kunt schrapen. We halen wat bij verschillende tentjes en vinden een vrij bankje om het op te eten. Ook hier worden we weer volop aangestaard en we merken dat mensen grapjes over ons maken. Helemaal prima maar soms wel wat ongemakkelijk als je lekker zit te eten, je opkijkt en iedereen je aan staart. Daarna weer terug naar het hostel waar we maar weer eens gaan onderzoeken waar we de komende dagen/weken door gaan brengen.