Puka beach 🏖

September 14, 2023 on the Philippines ⋅ ☁️ 29 °C

Vandaag willen we graag eens een echt bounty strand zien. We kijken even goed naar de windrichting en kiezen een strand uit op de andere kant van het eiland. We willen lopen maar als blijkt dat we een aantal wegen niet op mogen omdat dit door grote resorts loopt stappen we toch maar in een Etuk. Als we aankomen is het megadruk op het strand, helaas kwamen meer mensen op dit idee! De locals hebben op de schaduwplekken matjes neergelegd waar je kan zitten als je wat drinken tegen 3 keer de prijs bij ze koopt. Gelukkig wordt het na een uur ineens erg rustig en dan blijkt dat alle bezoekers hier via een eiland hopping tour kwamen. Ineens hebben we bijna het hele strand voor onszelf en we besluiten niet te beknibbelen vandaag dus we claimen een mooi schaduw plekje onder het genot van een pilsje! Je kunt hier ook erg mooi snorkelen dus ik ben de halve middag zoet en zwem een stuk de hoek om waar een nog mooier strand zit! We lopen er even heen en maken leuke foto's. Daarna komen Annika en Lynn wat leuke Zwitserse jongens (Luca, Dylan en Amaru) tegen en we spreken af voor later die avond. Om samen te eten. Ze leren ons nog even hoe je goed kunt onderhandelen en we rijden voor minder dan de helft van de prijs als op de heenweg terug naar het hotel. We hebben afgesproken in een burgerbar aan het strand en later eindigen we nog in een hippe beachclub. Ook Lynn heeft het erg gezellig maar na een rondje shotjes is het eind zoek. De rondes drank en eten volgen elkaar in rap tempo op en aan het eind moeten we zelfs gaan pinnen om te rekening te kunnen betalen. Het was het zeker waard want Lynn heeft non-stop zitten kletsen met de boys en heeft zelfs nog een romantisch strand wandelingetje gemaakt. Hoe ze dat heeft gedaan is voor ons een raadsel want op de terugweg heeft ze wat assistentie nodig om het smalle paadje langs de zee succesvol af te leggen maar uiteindelijk bereiken we heelhuids de hotelkamer.Read more