Tempels, tempels en nog eens boeddha's..

October 24, 2023 in Thailand ⋅ ☁️ 32 °C

We hebben nog een aantal hotspots/tempels niet gehad in Bangkok dus we besluiten om vandaag de mooiste uit te kiezen en een Grab te boeken. We starten bij een groot paleis waar Lynn en ik lange broeken moeten kopen omdat die van ons te kort zijn. We lopen even buiten de poort en halen 2 mooie pofbroeken met een olifanten printje voor de helft van het geld en lopen weer naar binnen. Helaas komen we er dan achter dat de entreeprijs 500 Bath pp. is en dat vinden we toch echt te duur. We lopen verder en nemen een boot naar de overkant van de rivier. Deze tempel is erg mooi en indrukwekkend, heel gedetailleerd. We schuilen nog even in een kerk voor een enorm harde onweersbui maar gelukkig klaart het snel op. Dan maken we de foto van Vera en Stefan na bij het groene monster. We lunchen met wat rijst en kip en gaan daarna verder met de metro naar de grote zittende buddha. Deze hebben we eerder al vanaf de rivier gezien en maakte veel indruk! Hij is echt gigantisch en ziet er ook nog eens perfect uit, hij blijkt nog niet zo oud te zijn.
    Dan zijn we redelijk versleten en gaan terug naar het hotel, we proberen een biertje te halen maar komen erachter dat de winkels (en veel cafés) tussen 14 en 17 uur geen bier verkopen! Later halen we er een paar en houden een dimibo op het balkon.

Vanaf het balkon van onze hotelkamer zien we de gouden koepel van de skybar (de rooftop bar uit de film Hangover) goed liggen. De vriendengroep uit deze film noemt zichzelf 'The Wolfpack' en dit is niet geheel toevallig dezelfde naam als de appgroep die ik al meer dan 10 jaar heb met Menno, Eelco en Jens. Toch gaaf om dit in het echt te zien en m'n gedachten dwalen even af naar huis bij m'n maten!

Als je in Azië bent is het eten natuurlijk niet zoals in Nederland. Als je op reis bent met 2 mensen waarvan de ene geen vis, tomaat, ui, paprika en pittig eet en de ander geen vis, fruit, tomaat, yoghurt en vlees van een botje eet en ook weigert om na bijna 3 maanden te proberen met stokjes te eten dan heb je soms wel eens wat discussie over waar we gaan eten. Gelukkig is er Google en is van bijna elke restaurant de menukaart online te vinden. Dit is vanaf 14 uur 's middags meestal Annika d'r favoriete bezigheid. De charme van het leven op de bonnefooi is er wel een beetje vanaf maar aangezien ik toch meestal verlies met 2 tegen 1 houd ik me bij de keuze voor restaurants maar gedwongen afzijdig. Gelukkig zijn er ook zeker momenten dat het grote voordelen oplevert om op internet naar restaurants te speuren, zo ook in Bangkok waar er eentje zit waar we alledrie erg enthousiast over zijn! Ze verkopen er namelijk kroketten, frikadellen en kaassoufflés! 😃 Die hebben we echt gemist en ze smaken heerlijk!! Het was een behoorlijke rit van een uur met de Grab maar het was het zeker waard.

Als we uitgegeten zijn wil ik nog graag even naar een rooftop bar, we sneaken het gigantisch luxe Marriott hotel binnen alsof we er al dagen verblijven en pakken de lift naar de 37e verdieping. Annika en Lynn spelen perfect mee en ik ben erg trots op ze! 😃 Het uitzicht is schitterend en we kijken een kwartiertje rond. De drankjes zijn hier echter zo duur dat we besluiten om weer lekker terug naar de kamer te gaan en daar wat te drinken. 🍻