Chillen en daarna de bus in!

October 25, 2023 in Thailand ⋅ ☁️ 28 °C

Onze laatste dag in Bangkok brengen we door met chillen. We slapen lekker uit, pakken de tassen in en checken uit in het hotel. Na een brunch bij de 7 Eleven (je koopt een tosti en die stoppen ze naast de kassa voor je in het tosti ijzer) brengen we de rest van de middag door naast het zwembad. Gelukkig is het weer best aardig maar toch houden we het bij 1 of 2 duikjes en liggen we verder vooral op een bedje wat te lezen en vakantie verslagje te maken. Eind van de middag nemen we een Grab naar het vertrekpunt van de bus en droppen daar onze tassen. Dit is blijkbaar vlak naast de beroemde Khaosan Road, een bekende straat voor backpackers. Goedkope hostels, bar na bar en allerlei bijzondere winkeltjes waar je schorpioenen en spinnen kunt eten. En, een grote chaos qua muziek en mensen die je proberen naar binnen te krijgen. We walsen er even doorheen en halen wat te eten. We besluiten eerst alle 3 een massage te nemen. Al hoewel massage? Ik weet niet waar het is misgegaan maar er komt geen druppel olie aan te pas en we worden in vormpjes gedrukt waarvan we niet wisten dat we dat konden. Elk botje dat we hebben kan blijkbaar geluid maken. Na een uur zitten we op het terras en weten niet goed wat we er van vonden. De laatste uurtjes brengen we door op het terras voordat de busreis begint naar het eiland Ko Tao. Langzaam verzamelen alle backpackers zich voor het kantoor en dan lopen we met z'n allen naar de bus. Het is een erg luxe bus en we hebben geluk want we zitten helemaal voorin op de 1e verdieping. Lekker rustig plekje! Om 21 uur rijdt hij weg, en rond 5 uur 's ochtends komen we aan in de haven. Hier moeten we nog ruim een uur wachten totdat de boot vertrekt maar het uitzicht van de zonsopgang is schitterend! We hebben niet echt veel geslapen maar verder was het een prima rit.Read more