Auckland

December 10, 2023 in New Zealand ⋅ ☁️ 17 °C

Vandaag rijden we naar Auckland waar we in de avond met Jan hebben afgesproken. Overdag chillen we bij sheakspeare beach waar het ons opvalt dat op zondag echt iedereen de natuur opzoekt. Omdat we al een week koud bij het strand douchen verwennen we onszelf door weer bij een zwembad warm te douchen. Rond 19.00 hebben we dus afgesproken met Jan (Griekenland,zeilen) Hij zag dat we in Nieuw Zeeland waren en hij woont tijdelijk in Auckland. Leuk om elkaar even te zien en weer eens bij te kletsen. Als het ene café dichtgaat lopen we nog mee naar zijn stamcafe. Als we binnenkomen zit er nog 1 andere man en ze hebben een live zanger (wel een hele goede) maar dan komen opeens achter elkaar taxi's aan en zit het café stampesvol. We nemen na een gezellige avond afscheid van Jan en worden buiten nog geknuffeld door een Maori die ons heel mooi vindt en wil weten waar we vandaan komen. We rijden de camper naar een straat in de buurt en trekken, op hoop van zegen dat er geen controle langs komt, alle gordijntjes dicht en gaan slapen.Read more