Geisers en watervallen 🌋

December 13, 2023 in New Zealand

De volgende dag gaan we naar Rotorua. Eigenlijk wilden we via Tauranga rijden waar ik nog een berg wilde beklimmen en Erik graag wilde surfen maar het is ontzettend gaan waaien dus we besluiten dat die kilometers omrijden het niet waard is. We stoppen vlakbij Rotorua en wandelen langs de Tutea en Okere watervallen. Daar zien we hoe mensen aan het raften zijn en van deze watervallen afkomen. Erg leuk om even te blijven staan. Daarna rijden we door naar het centrum om in het Kuirau Park alvast de eerste geothermische activiteit te zien. We trekken onze schoenen uit en genieten van het warm voetenbad. Als het tijd is om in te checken gaan we naar onze eerste betaalde camping. Even lekker douchen en ze hebben meerdere hotpools. In de avond rijden we naar het Red woods park waar Lynn en ik een wandeling in het donker maken over allemaal loopbruggen hoog in de bomen die ze ze allemaal leuk verlicht hebben. Wat een mooie, hoge bomen zijn dit ook weer. Officieel komen ze uit Californië maar ze groeien hier ook prima.
    Als we richting Taupo rijden stoppen we onderweg bij Waiotapu Thermal Wonderland. Een park vol met mudpools, hotpools, een geiser en de bekende champagne pool. Erg mooi en leuk weer om te zien en we wandelen het hele park door.