Hiken in de tropen! 🥵

January 28 in French Polynesia ⋅ ☁️ 28 °C

Vanmorgen willen Annika en ik graag een hike maken naar het midden van het eiland, tussen de hoge bergen. Het lijkt maar een korte hike dus we trekken er een paar uurtjes voor uit. Lynn blijft in het huisje en gaat naar het strand om te zwemmen en lekker uitgebreid te douchen en zich optutten want we gaan 's middags lunchen in een hippe tent.

De weg naar de hike is al erg gaaf, het uitzicht op de bergen is erg mooi, om de toppen hangen nog wat wolken en verder is het lekker zonnig. De hike begint bijzonder want we moeten om half 9 's ochtends tussen een groep hangjongeren door met bizar echt bizar harde muziek op een verlaten parkeerplaats. Het doet gewoon pijn aan ons oren, we zijn enorm verbaasd dat ze dit zelf wel prettig vinden en vragen ons af wat hier achter zit. We stappen er vrolijk langs en wandelen de jungle in. We zijn inmiddels wel wat gewend na NZ dus deze 6 km doen we met 2 vingers in onze neus.... Dachten we... Het is enorm vochtig, het pad is glibberig en modderig en het is vooral heel erg warm! 🥵 Zodra we een beetje moeten klimmen gutst het zweet overal uit en zijn we snel buiten adem. Toch iets andere condities dan we gewend zijn. Toch stappen we stevig door en worden beloond met een mooi uitzicht over het eiland. De terugweg hakt er echter flink in en we zijn compleet uitgeput als we zonder water bij de auto aankomen. Even de ergste modder van onze schoenen en benen vegen en dan de airco aan en eerst 5 minuten bijkomen. Het is inmiddels al te laat om nog te gaan lunchen dus we passen de plannen iets aan. Gelukkig gaat Lynn voor ons een broodje halen in de supermarkt zodat pa en ma even bij kunnen komen. De rest van de middag doen we niets meer, behalve liggen zweten in ons huisje want het blijft enorm warm en we hebben geen airco. Als goedmakertje voor het missen van de lunch gaan we vanavond uit eten in hetzelfde tentje als 2 dagen geleden. Alle tafeltjes blijken gereserveerd in verband met de show van vanavond maar ze maken graag nog een plekje voor deze lange blonde gasten. Ik bestel 'Poison Cru', rauwe vis in kokosmelk, een lokale lekkernij en Annika en Lynn een pizza. Als we ons eten krijgen begint er een band te spelen, vrolijke tahitiaanse muziek en later komen er ook nog dansers bij voor een traditionele dans! Het wordt een erg gezellige avond en Annika en Lynn dansen zelfs nog even mee!