• Day 180

Moorea!

January 27 in French Polynesia ⋅ ⛅ 27 °C

Na een heerlijk lange nacht in een prima bed worden we wakker terwijl het zonnetje al schijnt. De Airbnb bestaat uit een aantal eenvoudige huisjes, de Fare Club, en wordt gerund door een echtpaar. Er lopen wat kippen en honden rond en het sfeertje is erg relaxt. Er is een gezamenlijke (buiten) keuken en een soort eetkamer, een lange tafel onder een veredelde lange partytent. Hier kun je elke ochtend gratis ontbijten en heel de dag koffie en banaantjes pakken. De overige gasten zijn helaas allemaal Frans en we begrijpen weinig van waar ze het tegen elkaar over hebben tijdens het ontbijt. Prima, want we zijn pas net wakker en nog een beetje slaperig. Lynn en ik moeten hart lachen om Annika d'r versie van tot ziens in het Frans, deze klinkt ongeveer zo: "eau revaar!"
    Annika is wel echt goed bezig want gaat daarna een rondje hardlopen! Dan is het tijd voor het strand en we zien meteen een rog zwemmen. We pakken snel de snorkels en zwemmen een eind met de stroming mee naar de steiger van gisteren. Er ligt een beschermd koraalrif waar ook veel boten stoppen met mensen die een snorkeltrip hebben geboekt, het moet dus wel mooi zijn. En dat klopt zeker, we zien 2 zeeschildpadden zwemmen. En dat gewoon voor onze deur!! Verder is alles hier lekker krakkemikkig en dat verklaart ook waarom dit nog enigzins betaalbaar was maar de ligging is voor ons toch echt het belangrijkst! Annika blijft de rest van de ochtend naar het water staren op zoek naar haaien en ze spot er meerdere vlakbij de kant, ze zijn minstens 1,5 meter. Dat was op dezelfde plek als waar we gesnorkeld hebben....

Als we ons even hebben afgespoeld stappen we in de auto om een boodschapje te doen en de omgeving wat te verkennen. We zien tal van leuke winkeltjes en restaurantjes maar moeten een beetje op het budget letten dus we halen een baguette met la Vache qui rit en jambon 😋leuk om mee te maken dat Lynn groeit en volwassener wordt. Ze kan maar niet begrijpen dat mensen niet in een hostel willen verblijven want dat is juist het leukste dat er is en ze vindt de mensen die dat afkraken vooral zielig omdat die dit nooit mee zullen maken. Ook zegt ze 's avonds ineens dat ze het zo leuke en bijzondere dag vond en waardeert alles echt!